Kaip neapsirikti renkantis internetinės svetainės kūrėjus?
Atminkite, kad internetinės svetainės yra arba kuriamos arba „kepamos“. Dažniausiai rinkoje yra perkamos pigiai „kepamos“ svetainės. Turbūt net nekyla klausimas kodėl jas dažniausiai renkasi? Nes juk pigiau, ir koks skirtumas, svarbu kad ji bus. Taip mąsto daugelis verslininkų ir mus, kaip marketingo specialistus toks požiūris labai liūdina. Šiame technologijų amžiuje, kaip viskas greitai kinta ir tobulėja, kai Google yra pagrindinis paieškos šaltinis, tai tokios „kepamos“ svetainės nėra efektyvios ir jų gyvavimas būna trumpas. Reikia suprasti, kad internetinė Jūsų svetainė – tai Jūsų pinigų mašina, kuri generuoja vis naujus klientus ir didesnes pajamas. Juk kai Jūs nusprendžiate kurti svetainę, tai juk ją kuriate ne sau, o savo potencialiems klientams, ir pirmoje vietoje jie perka Jūsų įvaizdį, kurį pamato Jūsų svetainėje. Jei ten vizualiai nepatrauklu, prastas funkcionalumas, nekonkreti informacija – vadinasi Jūs atsainiai žiūrite į savo klientus, tai kur tada tikimybė, kad Jūs jiems parduosite kokybišką prekę ar paslaugą? Dar yra dažnas atvejis, kai nusiperkama „kepama“ svetainė bet už labai brangiai. Ir žmogus ją pirkdamas galvoja, kad jei jis brangiai sumokėjo, tai ta svetainė bus tikrai gera. Deja, ir čia slypi labai daug apgaulių. Taigi, duosime jums patarimų, ir net ne keletą, kaip išsirinkti internetinės svetainės gamintoją, ir už svetainę sumokėti tiek, kiek ji verta. Svetainės kūrimas dažnam asocijuojasi tik su programavimo darbais. To tikrai neužtenka. Jei ją tik suprogramuos, vadinasi joje nebus nieko, nei tekstų, nei nuotraukų. Ji bus tuščia, arba geriausiu atveju bus įkeltos kelios rubrikos ir pora pavogtų nuotraukų iš interneto (beje, to daryti griežtai negalima).
Kontroliniai klausimai. Taigi, pakalbėję su keliomis svetaines kuriančiomis kompanijomis, Jus užduokite šiuos klausimus. Ir jei jų atsakymai nesutaps su mūsų pateiktais atsakymais, tai iš tokios kompanijos ir nepirkite, nes po kelių mėnesių ieškosite naujų svetainės kūrėjų. Teisingi atsakymai pateikti šalia klausimų, skliausteliuose.
- Kiek specialistų ir kokių kurs Jums svetainę? (mažiausiai svetainę turi kurti 4 specialistai: programuotojas, dizaineris, SEO specialistas, marketingo specialistas, SEO tekstų rašytojas). Jei nors vienas iš šių išvardintų nedalyvaus svetainės kūrime, vadinasi Jūsų svetainė nebus išbaigta ir kokybiška, neatitiks Google reikalavimų.
- Ar svetainėje bus įdiegta mobili versija? (ji turi būti, nes jau dabar 50 % vartotojų informacijos ieško mobiliuose telefonuose bei planšetėse).
- Ar bus įdiegtas Google Analytics įrankis (jis privalo būti, nes jo pagalba Jūs galėsite sekti, analizuoti savo svetainės lankomumą, pasverti reklamos efektyvumą ir t.t.)
- Kokias nuotraukas jie naudos Jūsų svetainės vizualizacijai (tegul parodo iš kur bus imamos nuotraukas Jūsų svetainei, tai turi būti profesionalios nuotraukų albumų svetainės, kaip pvz. www.shutterstock.com)
- Kokio ilgio unikalius tekstus jie parašys prie kiekvienos Jūsų rubrikos (prie kiekvienos rubrikos turi būti ne mažiau nei 200 žodžių).
- Su kokia turinio valdymo programa, t.y. TVS, bus kuriama svetainė? (geriausios yra WORDPRESS, JOOMLA. Jei tai bus jų pačių kurta TVS – tai vargsite su svetainės administravimu arba kiekvieną kartą turėsite mokėti papildomai už pakeitimus, patobulinimus).
- Ar bus svetainė susieta su FB, YOUTUBE, GOOGLE PLIUS paskyromis (labai svarbu su savo klientais bendrauti socialiniuose tinkluose, todėl reikia šias paskyras turėti ir jas susieti su svetaine, nes paskui reiks už tuos darbus mokėti papildomai).
- Ar bus BLOGAS. Ir ar į jį bus parašytas pradžiai nors vienas straipsnis. Ir ar bus galima iš ten tiesiai dalintis per FB, GOOGLE PLIUS? (tai irgi labai svarbu dabar turėti BLOG, kuriame reikia kars nuo karto rašyti įvairius, unikalius, globalius straipsnius susijusius su Jūsų veikla ir jais dalintis).
- Ar vidinis SEO automatiškai kuriant svetainę susigeneruos? (jei sakys, kad taip, vadinasi negerai. Automatiškai ten susigeneruoja, bet tik mažoji dalis būna pritaikyta Google platformai. Vidinį SEO reikia tvarkyti rankiniu būdu, naudojant Google Planner įrankį ir parenkant teisingus, jums aktualius raktinius žodžius bei juos suvienodinti su svetainėje esančiais TITLE, HEADINGS, DESCRIPTIONS).
- Ar ji bus moderni? (turi būti svetainėje kažkas patrauklaus, kas atkreiptų vartotojų dėmesį, pvz.: gal kokios nuotraukos judės, keisis vietomis, gal „chatas“ bus įdiegtas).
- SVARBU! Būtinai paklauskite ar šitą sukurta svetainė bus Jūsų nuosavybė, ar Jus ją tik nuomositės? (nes jei reiks kiekvieną mėnesį už ją mokėti kokį nors fiksuotą mokestį iki jos gyvavimo pabaigos, vadinasi ji ne Jūsų, Jūs ją tik nuomojat, ir kai nutrauksite sutartį, tai Jums atiduos tik tekstus, nuotraukas, bet pačios svetainės Jūs neturėsite).
Internetinių svetainių kūrimas patikėkite tik nešališkiems ir kompetetingiems marketingo specialistams.
Atminkite, kad nuo svetainės profesionalumo, priklausys ir Jūsų pozicija Google paieškoje. Taigi, neapsirikite.
Kaip teisingai kurti svetainę, galite sužinoti marketingo seminaro metu.