Kodėl įmonės turi turėti misiją, viziją, vertybes?
Misija, vizija, vertybės reikalingos tam, kad pripažinti ir suprasti, kodėl apskritai, ką nors darome. Būtina analizuoti ir nustatyti vidines ir/ar išorines priežastis, dėl kurių mes ką nors darome ir siekiame. Taip pat misija, vizija ir vertybės užtikrina, kad aukščiausio lygio vadovai suprastų ir prisimintų atsakomybę bei įsipareigojimas dėl to, ką daro.
Taigi, kas yra misija? Misija – pats plačiausias organizacijos veiklos ir gyvenimo krypties apibūdinimas, t.y. nusako, kuria linkme organizacija eina. Pvz. Google misija yra „organizuoti pasaulio informaciją ir padaryti ją visuotinai prieinama ir naudinga“. Pirmiausia misija nusako pačią bendriausią organizacijos paskirtį, tikslą. Misija padeda atsakyti į klausimą – „kodėl organizacija egzistuoja?“ bei „ko steigėjai siekė ją steigdami?“. Misija, žinoma, laikui bėgant gali keistis, todėl reikia nebijoti ją nuolat peržiūrėti ir jei reikia atnaujinti. Misija neturi būti siaura, geriau, kad ji būtų pakankamai plati, kad užtektų vietos minties laisvei. Vadinasi, misijos tikslas – apibrėžti kompanijos linkmę bei pakankamai ją išskirti nuo kitų.
Į MARKETINGO SEMINARUS Vilniuje
(registracija privaloma)
Jeigu organizacija turi misiją, turi turėti ir viziją. Vizija – tai svarbiausios organizacijos sritys, įgyvendinant misiją. Pvz. Google misija yra „organizuoti pasaulio informaciją ir padaryti ją visuotinai prieinama ir naudinga“ tuo tarpu vizija galėtų būti „tapti lyderiu tarp interneto paieškos tiekėjų“. Vizijos apibrėžimas gyvai ir vaizdžiai apibūdina organizaciją – ką ir kaip ji veikia. Vizija – tai tarsi glaustas ir patrauklus organizacijos struktūros ir veiklos apibūdinimas. Vizija reikalinga tam, kad kaip patrauklus vaizdinys, apibūdintų kaip judėdama organizacija suplanuoja savos veiklą. Įmonės viziją galima vadinti viena iš didžiausių drąsintojų, nes jei ji pakankamai gyvybinga, patraukli ir kupina prasmės – nariai sugebės padaryti stulbinančius žygius, kad ją įgyvendintų. Vizijos kurimas ir jos turėjimas padeda išsakyti norus ir svajones dėl ateities. Vizija kompanijai dar padeda tuo, kad leidžia išsikelti tikslus, kurių sieks ir kurie padės išgyvendinti tai, kas yra užsibrėžta.
Organizacijai nusistatyti vertybes yra ypatingai svarbu. Vertybės – tai savybės, kurios įmonė įgyvendinant savo viziją, labiausiai brangina. Vertybės išreiškia kertinius organizacijos kultūros prioritetus. Jos apima ir tai, kaip nariai elgiasi organizacijoje. Vertybių svarbumas atsispindi tame, kad jos tampa kaip gairės organizacijos nariams, nes nusako, kuo turi remtis, ką nors veikdami ir kas jiems bus svarbu.
Taigi, be šių trijų – be sutarimo šiose trijose srityse – jokia organizacija nebus gyvybinga. Jos nusako: ką organizacija stengiesi daryti, kaip nori tai pasiekti ir kokia kryptimi judėti. Tai kaip liniuotė, su kuria organizacija bet kada gali pasitikrinti, kur dabar yra ir kaip tai atitinka jos planus. Netgi jei norisi „konkrečios ir apčiuopiamos“ veiklos, šių žingsnių negalima praleisti. Po to gali tekti brangiai sumokėti už tokį aplaidumą.
Kai turėsite misiją, TADA JAU galite kurti šūkį, nes ir šūkis turi būti skirtas klientams.