Prekės ženklo vertės suvokimas
Prekės ženklo vertės suvokimas
Mokslinėje literatūroje, prekės ženklo vertė ir prekės ženklo asociacijos turi daug svarbių funkcijų. Prekės ženklo asociacijos yra reikšmingos kuriant prekės ženklo vertę, kuri naudinga tiek įmonei, tiek padeda klientams gauti informacijos, išskirti prekės ženklas, suprasti, kodėl norima pirkti, kurti teigiamą požiūrį ir jausmus bei suteikti pagrindą ir toliau plėstis (Adam, 2012). Prekės ženklo vertė yra prekės ženklo turto ir įsipareigojimų rinkinys, kuris susietas su prekės ženklu, jo pavadinimu ir simboliu, kuris prideda arba atima naudą iš prekės ženklo ar paslaugos, kurią duoda įmonei ir jos klientams (Sallam, 2016).
Pagrindiniai prekės ženklo vertės konceptai.
Pagrindiniai autoriai | Prekės ženklo vertės konceptai |
Mahajan et al. (1994) | Prekės ženklo vertė gali būti įvertinama pagal kliento supratimo lygį. |
Farquhar (1989) | Prekės ženklo vertė gali būti keičiama, kai keičiamos vartotojų mintys, kai jie perka tam tikrą produktą. |
Aaker (1991) | Prekės ženklo vertė gali būti vertinama pasitelkus prekės ženklo lojalumą, prekės ženklo asociacijas ir suvokiama kokybe. |
Keller (1993) | Iš esmės yra du metodai, skirti įvertinti prekės ženklo vertę (tiesioginę ir netiesioginę), pabrėžiant du elementus: prekės ženklo įvaizdį ir prekės ženklo žinomumą. |
Kapferer (2008).
| Prekės ženklo vertė yra sukurta produktais ar paslaugomis, kurie atneša tiesiogiai ar netiesiogiai naudą. |
Baker (2008) | Prekės ženklo vertė – tai prekės ženklo įvaizdis, žinomumas ir asociacijos bei kaip vartotojas žiūrį į prekės ženklą, ar yra jam ištikimas. Prekės ženklo vertė – tai vartotojų lūkesčių realizavimas. |
Apibendrinant prekės ženklo vertės sampratą, kad konkurencinėje kovoje prekės ženklas yra didžiausias ir labiausiai vertinamas turtas, kurį gali turėti kompanija. Stiprūs prekės ženklai turi naudą, kuri turi įtakos vartotojo lojalumui prekės ženklui, suvokiamai kokybei, asociacijoms susijusioms su produktu. Prekės ženklo vertė – tai teigiamų savybių ir įsipareigojimų rinkinys, susijęs su prekės ženklu ir sukuriantis papildomą naudą klientams. Prekės ženklas yra nematerialus turtas, kurį kompanija gauna kaip psichologinę ir finansinę naudą.