Marketingo kompleksas - jau 13 P?
Marketingo kompleksas - jau 13 P?
Marketingo kompleksas – tai visuma tarpusavyje susijusių veiksmų ir sprendimų, leidžiančių patenkinti vartotojų poreikius ir pasiekti įmonės tikslus.
Būtent šiame marketingo komplekse ir slypi sėkmės formulė.
Iki 2010 m. universitetuose mokino apie 4 P marketinge, vėliau jau apie 6 P marketinge, dabar kalbame apie 12 ar net 13 elementų versle, kurie padeda marketingo strategijoje.
Tačiau šį kartą pagrupuokime elementus į tris kategorijas ir suprasime, kaip viskas yra susiję: verslo, marketingo ir sandorio užbaigimo.
4 P versle:
- Pozicionavimas (angl. positioning). Prieš pradedant galvoti apie savo pozicionavimą, būtina atsakyti į tokius klausimus, kas tu esi, kokio rinkoje veiki, kam skirtas tavo produktas, kokius poreikius tu tenkini, kas tavo konkurentai ir koks konkurencinis pranašumas, koks tavo išskirtinumas, kas tave išskiria iš kitų, kokią naudą tu duodi klientui.
- Žmonės (angl. people). Tai yra darbuotojai, klientai, partneriai ir visi kiti, kurie turi įtakos tavo verslui kiekvieną dieną.
- Procesas (angl. process). Įsivertink verslo kelią, ar jis koreliuoja su tikslais, apgalvok kiekvieną žingsnį, ką darai ir kaip galima tai pagerinti.
- Planas (angl. plan). Planas padeda būti proaktyviam. Kai yra aiškus ir užrašytas planas, net 85 procentais didesnė tikimybė, kad planas nebus tik planas, bet bus ir veiksmai.
Trumpas marketingo planas:
- situacijos analizė – SSGG bei konkurentų analizė, misija, produktų ir paslaugų apžvalga, kainodara, pardavimų strategija,
- marketingo taktikos – kokiais veiksmais pasieksime tikslus (reklamos priemonės, viešieji ryšiai, vidinė ir išorinė komunikacija),
- prognozės pardavimų ir pelno,
- prekės ženklo gidas.
4 P marketinge:
- Produktas (angl. product). Būtina turėti atsakymus į tokius klausimus: kas Jūsų produktas ar paslauga, kaip jį apibūdinti, kaip jis supakuotas, kokį sprendimą ar naudą jis duoda, kam jis skirtas.
- Kaina (angl. price). Kokie kainodaros metodai geriausiai tinka jūsų rinkai, kas veiktų Jūsų klientą, kaip sukurti abipusę naudą, kaip sukurti papildomą naudą už kurią norėtų mokėti.
- Vieta (ang. place). Ar esate geriausioje vietoje, kad Jūs pasiektų jūsų klientai (fizinės parduotuvės, internetinės svetainės, kokių dalykų reikia, kad pasiektumėte klientus.
- Reklama (angl. promotion). Kaip reklamuoti savo produktą ar paslaugą – reklama, rekomendacijos, aktyvūs pardavimai ir pan., kuriuos reklamos būdus pasirinksite ir ar darysite kompleksiškai, ar marketingo komunikacija susieta su verslo ir pardavimų strategijomis.
4 P pardavimo uždarymas ir pristatymas:
- Pasiūlymas (angl. proposal). Kai įtikinote ką nors pirkti Jūsų prekės ar paslaugas, dabar turite įrodyti, kad tai, ką perka vartotojas yra verta. Tai yra svarbus dalykas, nes arba Jūsų verslas augs arba žlugs, jei neįvykdysite tinkamai savo pasiūlymo.
- Prašymas (angl. please). Tai yra sandorio užbaigimas. Profesionalus pasakymas, ko mes norime iš savo kliento. Svarbu tikėti produktu ir pabaigti pardavimą.
- Projekto valdymas (angl. Project management). Kai turite jau sutartį, prasideda tikrasis darbas, kaip tinkamai/kokybiškai suteikti savo paslaugas ar produktą. Verslo plėtra prasideda nuo gerų paslaugų suteikimo šiandien.
- Empatija (angl. punctuate). Svarbu palikti gerą įspūdį, išsiųsti padėką bei tęsti komunikaciją su savo klientais. Būkite aktyvūs norėdami priparduoti ką nors ar darydami kryžminį pardavimą.
Taigi, verslas yra visuma ir norint pasiekti verslo tikslų, būtina susitvarkyti visus elementus.
Pabaigai, paskutinis elementas – dabartinė mūsų situacija, į kurią taip pat reikia atsižvelgti – 13P kėbli situacija (angl. pickle) – visi yra vartotojai ir visi yra atakuojami reklaminių žinučių. Dabar limituotas laikas ir pinigai. Tačiau net ir tokioje situacijoje, kiekvienas prekės ženklas turi apie save pranešti ir vystytis.