Influenceriai: mada ar būtinybė?

Influenceriai: mada ar būtinybė?

Net jei nesate interneto ar socialinių tinklų guru, ko gero, savo „draugų“ rate vis tiek turite vieną kitą žinomesnę personą. Kai kurie pasakytų, jog influenceriai tikrai plinta, kaip gripas (flu angl. gripas) ir greitai jais vadinsis pusė Lietuvos. Visgi, influenceris iš tiesių reiškia žmogų, kuris daro įtaką ir, panašu, kad ši tendencija dar metus kitus tik didės. Maža to, taisyklingai pasakius, nuomonės formuotojai jau tapo ne naujove, o didžiule dalimi įprasto marketingo strategijų. Tad, kur link plaukia šis nuomonės formuotojų laivas?

Influencerių įtaka mažėja?

Niekam ne paslaptis, o daugeliui net savaime suprantama, jog vienos ar kitos žinomesnės damos nuotrauka su rekomendacija naudoti vienokį ar kitokį produktą yra reklama. Ir gana brangiai apmokama. Todėl vykdant tokio pobūdžio marketingą pagrindiniu iššūkiu tampa ne rasti tinkamą asmenį, o „paslėpti“ atvirą reklamą, mat auditorija darosi vis gudresne ir nebekimba ant jauko. Norint sėkmingo projekto su influenceriu labai svarbu nesivaikyti mados ir neprašyti aklos reklamos, nes žmonių įsitraukimas vis mažėja į tiesiogiai pateiktus produktus. Visgi, nuomonės formuotojai darosi vis įtakingesni gyvenimo būdo temose: kaip būti lieknu, kaip būti gražiu, kaip būti laimingu… Tikėtina, jog šiose temose gražiai įpakuotas marketingas dar kurį laiką tikrai duos saldžių vaisių.

Įtakos sritys

Ne vienas rinkos tyrimas atskleidžia, jog influencerių įtaka didžiausia tarp tų amžiaus grupių, kurios yra aktyviausios socialinėje erdvėje – nuo paauglystės iki 25-30-ųjų metų. Po to žmonių įsitraukimas vis mažėja. Tad, marketingo strategija įtraukiant influencerius turėtų būti planuojama ne pagal užsakovo norus, bet pagal kliento poreikius ir auditoriją, kuriai ji skirta.

Skirtingą rezultatą gausime ir pasirinkę skirtingus influencerius. Norint tikslingai sudaryti marketingo planą svarbu įtraukti nebūtinai daug sekėjų turinčius influencerius, tačiau bendraujančius su Jūsų verslui palankia auditorija. Kartais daugiau grįžtamojo ryšio galite sulaukti iš nišinių influencerių, turinčių ištikimą auditoriją, nei iš garsenybių, kurių nuolatinė reklama daugeliui jau pabodo.

Lietuvos influenceriai. Kas Jie?

Sudaryti tikslų influencerių dešimtuką pagal turimus sekėjus yra tikras iššūkis, kadangi sekėjų skaičius nuolat kinta, o, be to, atsiranda sparčiai populiarėjančių žvaigždučių. Tarp žinomiausių ir dažniausiai į spaudos ir internautų akiratį papuolančių nuomonės formuotojų puikuojasi Agnė Jagelavičiūtė, Naglis Bierancas, Indrė Stonkuvienė, Mantas Katleris, Mantas Stonkus, ir net Jonas Valančiūnas. Jų „nuomonė“ apie vienokį ar kitokį produktą gali kainuoti net 500 – 1000 €.  Šiek tiek „prieinamesni“ nuomonės formuotojai yra tie, kurie negali pasigirti šimtatūkstantinėmis auditorijomis (tik laiko klausimas): Beata Tiškevič, Orijus Gasanovas, Justė Arlauskaitė-Jazzu, Artur Swan, Oleg Surajev, Makalius ir kiti. Jų nuomonę įvairios agentūros įvertina 200 – 500 €. Na, o mikro influenceriai gali sutikti pasidalinti savo pastebėjimas ir barteriu.

Gal teko girdėti istoriją, kuri nutiko dar influencerių eros pradžioje? O nutiko taip: viena įžymi persona pasidalijo ir išgyrė „stebuklingą“ veido kremą, kurį taip greitai išpirko, jog reklamos užsakovai jo net pritrūko sandėliuose. Deja, vargu ar ši sėkmė dar pakartojama. Visgi, jei rasite tinkamiems influenceriams tinkamą vietą savo marketingo strategijoje, Jūs tikrai sulauksite teigiamo dėmesio ir, gal ne stebuklingų, tačiau tikrai pagerėjusių pardavimų rezultatų. To ir linkime!

MARKETINGO AUDITAS

JŪSŲ ĮMONĖS MARKETINGO AUDITAS IR 2 VAL. KONSULTACIJA TIK 99 €

Registruokis
versmo

Koncentruotos vidinio marketingo žinios

baneris Sužinoti daugiau