– Kur pardavimai?
– Tai ne mano kaltė!
Ar esate girdėję iš vadovų klausimą – kur pardavimai? Kieno tai kaltė, kad pardavimai mažėja? Ar tai dėl ekonomikos, ar dėl rinkodaros skyriaus darbo, gal blogi ryšiai su visuomene, o gal kaltas pardavimų skyrius? Ką reikia už tai kaltinti? Jeigu tu toks pat, kaip daugelis kitų žmonių, tai norėsi apkaltinti, ką nors kita. Štai, ką Jums pasakysime!
Ar dėl pardavimų kalta ekonomika? Galite perskaityti visus straipsnius, klausytis radijo ar televizoriaus žinias, ieškoti visų pardavimų ženklu ir tikriausiai pasakysite – štai ekonomika pasikeitė! Jeigu būtų rinka geresnė ir tokia, kokia turėtų būtų, tai viskas būtų išparduota. Galbūt geras bandymas pasiteisinti, tačiau tai nėra teisingas atsakymas. Juk nesvarbu kokia ekonomika, ten vis dar yra pirkėjų.
Nekreipkite dėmesio, jei rinkoje Jūsų pardavimai nukrenta 20 ar 40 %, bet orientuokitės į likusius 60 ar 80%, kurie vis dar lieka. Jei susikoncentruosite į neigiamus dalykus, tai tą ir gausite. Dabar, labiau nei bet kada, Jūs turite sukurti daugiau veiklos ir daryti viską, kad pritraukti pirkėjus labiau nei bet kada anksčiau. Taigi, atėjo metas grįžti prie darbo ir nustoti būti tik užsakymų priėmėjais.
Ar pardavimų nėra dėl marketingo skyriaus? Jeigu marketingo skyrius veiktų drauge ir sukurtų daugiau klientų, tai mes padarytume daugiau pardavimų. Vienintelis kelias, kad tai būtų tiesa, jei apkarpytumėte savo marketingo biudžetą arba jo atsisakytumėte, siekiant priartėti prie rinkos. Tada išpildysite savo išpildančią pranašystę. Tai turbūt būtų blogiausia, ką kompanija gali padaryti.
Rinkoje vis dar yra pirkėjų ir mes turime būti kūrybiškesni, nei bet kada anksčiau, kuriant ir plėtojant marketingo kampanijas, kurios nuo skambučio leistų priartėti prie vizito. Pasinaudojus tiksliniu marketingu bei dirbant su duomenų bazėmis ir internetu, galima tikrai sutaupyti ir neišleisti daug pinigų. Marketingo skyriaus darbas nėra padaryti pardavimus, jų darbas sukurti sąmoningumą ir pirkėjų aktyvumą.
Ar tai viešųjų ryšių įmonių kaltė? O taip, tai jų kaltė! Jūs išleidžiate pinigus kiekvieną mėnesį, kad jie užtikrintų Jums viešumą. Ir jeigu jie tiesiog savo darbą atliktų geriau, tai pardavimai tikrai nestovėtų vietoje. Šis atsakymas vėlgi yra neteisingas. Įmonės, dirbančios su viešaisiais ryšiais neturi padaryti pardavimų, ju darbas sukurti visuomenės sąmoningumą.
Visada atminkite, kad ryšių su visuomene efektyvumas slypi tame, kaip Jūs naudojate informaciją kaip rinkodaros įrankį, siekiant padėti padidinti pardavimą ir sukurti patikimumą jumis. Viešųjų ryšių straipsniai ir istorijos turi penkerių metų galiojimo laiką. Tai nėra taip svarbu, kaip kas mato juos iš pradžių, svarbu yra, kaip Jūs juos naudosite, kad parduotumėte savo prekę.
Galbūt reikia kaltinti pardavimų skyrių? Jeigu negalite kaltinti pirmųjų trijų, tada tai turi būti pardavimų skyriaus kaltė, Oho, džiaugiuosi, kad mes tai pagaliau išsiaiškinome. Aš tikiu, kad Jūs girdėjote posakį – „nieko neįvyksta, kol kas nors neparduoda kažko“. Palaukite, nesuverskime visos kaltės čia. Yra ir kitų veiksnių, kuriuos reikia apsvarstyti. Jei Jūsų įmonė nustojo teikti žmonėms reikalingus įrankius susijusius su pardavimais, nustojo reklamuotis, nebėra mokymų, tada mes negalime suversti visos kaltės čia.
Taip taip, pardavimai vis dar yra, bet žaidimas pasikeitė. Dabar yra visai kitoks požiūris. Dirbti taip pat, kaip dirbome prieš kelerius metus nebereikia šioje ekonomikoje. Kaip minėjau pirmiau, visa tai yra apie tai, kad reikia grįžti prie darbo, būti kūrybingiems ir palaikyti ryšį su potencialiais klientais. Daugiau nebus jokio neveikimo! Atėjo laikas stebėti, matuoti ir valdyti savo vadovavimą ir veiklą. Jūs negalite leisti sau blogo vadovavimo. Verslas vis dar yra. Taigi, ar Jūs ketinate jį pasiimti ar Jūs ketinate leisti, kad konkurencija Jus pražudytų?
Taigi, ką ketinate kaltinti?
Iš tiesų viskas priklauso nuo Jūsų požiūrio. Taigi, atėjo laikas investuoti į save ir gerinti savo įgūdžius bei tapti profesionalu ir tuomet nieko niekad nereikės kaltinti.
Geriausios sėkmės!