Rinkodaros paslaugos

Rinkodaros funkcijos

Rinkodaros veiklą galima suskirstyti į septynias funkcijas:

  1. Įmonės aplinkos analizė. Rinkodara, kaip įmonės sudėtinė dalis, turi analizuoti aplinkos sąlygas, kuriomis įmonė veikia. Aplinka gali būti ekonominė, socialinė – kultūrinė, teisinė – politinė, technologinė bei gamtinė. Šios aplinkos vienodai sąlygoja tam tikroje šalyje veikiančių įmonių veiklą. Be aplinkos reikia įvertinti konkurentus, tiekėjus bei pardavimų tarpininkus ir jų galimą poveikį rinkodaros veiksmams.
  2. Vartotojų analizė. Marketingo specialistas atsakingas už tai, kad nustatytų kas dabar vartoja įmonės prekes ir kas galėtų jas vartoti ateityje. Reikia gerai suprasti kokius poreikius turi vartotojai.
  3. Prekės planavimo funkcija. Rinkodaros specialistai yra atsakingi už naujų prekių sukūrimą, prekių savybių numatymą (dydis, funkcijos, skoniai, kvapai ir pan.), pakuotės parinkimą, prekės ženklo vystymą, prekių asortimento valdymą ir pan. Rinkodaros skyrius negamina prekių fiziškai (tai daro gamybos skyrius), nekuria fiziškai prekių (tai daro prekių projektavimo ir kūrimo skyrius).
  4. Kainos planavimas. Marketingo specialistai nustato kainas prekėms, jas keičia reaguodami į konkurentų veiksmus, taiko įvairias nuolaidas, įvertina kainos elastingumą bei derina įmonės gaminamų prekių kainas tarpusavyje.
  5. Paskirstymo planavimas. Ši funkcija apima sprendimus susijusius su didmenininkų ir mažmenininkų pasirinkimu, transporto priemonių pasirinkimu, transportavimo grafiko sudarymu, prekių atsargų valdymu sandėliuose bei pardavimo taškuose.
  6. Rėmimo planavimas. Šiai funkcijai priklauso visi sprendimai susiję su reklama. Daug veiklos yra su pardavimo skatinimo veiksmų planavimu ir akcijų organizavimu. Šiai funkcijai priklauso ir asmeninis pardavimais, kuris atsakingas už fizišką prekės pardavimą, bendravimą su klientu, konsultacijas, klientų vizitavimą ir t.t. Rėmimo planavimui taip pat priklauso ir tokios veiklos kaip ryšiai su visuomene, lobizmas, sponsoriavimas, parodos, tiesioginė rinkodara, degustacijų organizavimas, prekių išdėstymas lentynose ir jų priežiūrą.
  7. Rinkodaros funkcijų valdymas ir kontrolė.

Apie visą tai ir dar daugiau mūsų marketingo seminaruose.

'

MARKETINGO SPECIALISTŲ KOMANDOS NUOMA

POPULIARIAUSIAS MARKETINGO PASLAUGŲ PAKETAS

Sužinoti daugiau

MARKETINGO AUDITAS

JŪSŲ ĮMONĖS MARKETINGO AUDITAS IR 2 VAL. KONSULTACIJA TIK 99 €

Registruokis