MEDIA žodynėlis – pagrindiniai reklamos terminai

Sudarant media planą ar planuojant reklamą tam tikrose media kanaluose, Jums padės media žodynėlis

media zodynelis

Advertorial – reklaminis straipsnis, tačiau parašytas taip tarsi tai būtų objektyvus straipsnis arba objektyvi leidinio žurnalistų nuomonė.
TRP / GRP – tikslinės grupės santykis su bendra auditorija, kuris parodo kanalo/laiko tinkamumą reikiamai tikslinei grupei.
ATL Above the line (promotion) – tai reiškia, kad pasitelkiant masines informavimo priemones (TV, radijas, internetas ir kt.) yra skatinami pardavimai.
Audience – auditorija. Šis terminas nurodo skaičių vartotojų (namų ūkius), kurie skaito/klauso/žiūri žiniasklaidos kanalą. Demografiniai rodikliai padeda pasirinkti norimą ar tikslinę auditoriją.
Target (universe/audience) – tikslinė auditorija.
BTL Below the line (promotion) – pasitelkiant ne masinio informavimo priemones, tokias kaip nuolaidos, kuponai, prizai ir pan., yra skatinami pardavimai.
Campaign – kampanija. Marketingo priemonių naudojimo laiko tarpas.
Channel Share – kanalo dalis, auditorijos procentinis skaičius, kuris tenka konkrečiam kanalui per tam tikrą matuojamą periodą ir tai padeda analizuoti TV reitingus.
Commercial Break – reklamos pertrauka. Televizijos, radijuje transliacijoje esanti pertrauka, per kuria pateikiama reklama.
Cost per Thousand (CPT) – 1000 žmonių pasiekti reikalinga suma.
Cost-per-Rating-Point (CPP) – parodo vieno reitingo vieneto kaina. Reitingo vieneto kaina, pvz. GRP ar TRP, leidžia palyginti žiniasklaidos priemonių kainas.
Digital media – skaitmeniniai žiniasklaidos kanalai populiariausi kanalai – internetas, skaitmeninė TV. Direct mail – reklama paštu. Įvairiausių reklaminių lankstinukų, leidinių siuntimas bei platinimas į gyventojų pašto dėžutes.
Gross Rating Points (GRP) – 1 GRP yra vienas procentas bendros kanalo auditorijos. Pvz., jeigu Lietuvoje yra 2 500 000 spaudos skaitytojų, tai vienas 1 GRP bus 25000 žmonių.
TRP (Target Rating Point) – vienas tikslinės auditorijos procentas. Pvz., jei mes spauda norime pasiekti auditoriją, kurios dydis 300 000 žmonių, tai 1 TRP bus 3000 žmonių.
Media Mix (arba kompleksinė reklama)- žiniasklaidos kanalų derinys.Kai yra kampanijos metu naudojami keli žiniasklaidos kanalai, kad būtų pasiekti geresni rezultatai.
Morning Drive (-time) – rytinis klausomiausias laikas. Radijuje naudojamas terminas, apibūdinantis daugiausiai klausytojų turintį dienos metą.
Net Expenditure – galutinės išlaidos, atskaičius nuolaidas po media kanalų.
OTS / OTH – Opportunity to see / to hear – galimybė pamatyti / išgirsti. Apskaičiuojama galimybė, kiek kartų auditorija gali pamatyti (išgirsti) reklaminį klipą pasirinktame žiniasklaidos kanale.
Penetration – persidengimas. Procentas žmonių su tais pačiais demografiniais kriterijais, turinčių galimybę naudoti tą pačią žiniasklaidos priemonę.
Peoplemeters – TV metrai. Tai yra technologija, skaičiuojanti TV auditorijos kiekį. Namų ūkiuose yra įrengti TC metrų aparatai, nustato kada, kiek laiko ir kokį kanalą žiūrėjo kiekvienas namų ūkio gyventojas. Post Analysis- kampanijos analizė pasibaigus kampanijai.
Primetime – žiūrimiausias / klausomiausias laikas .
Product placement – produkto talpinimas. Tai netiesioginė reklama, kuomet TV laidų, serialų ar filmų veikėjai naudoja, vartoja produktą.
Qualitative Research – kokybinis tyrimas. Atliekami kokybiniai tyrimai (interviu, diskusija) ir dirbama su mažesnėmis respondentų grupėmis, kad būtų galima gauti gilesnę analizę ir pasidaryti išvadas apie tai, kaip kampaniją vertino, kokia buvo nuomonė.
Reach – pasiekiamumas. Pagal planą numatytos auditorijos pasiekiamumo procentinė dalis. Pvz., jei jūsų spaudos planas turi bendrą 50 proc. reach’ą, tai reiškia kad jūs pasieksite 2 500 000*0,5 = 1 250 000 žm., auditoriją.
Share – parodo procentinį auditorijos pasidalijimą, kuri tuo metu žiūrėjo TV, pagal žiūrėtą laiką tam tikru metu ir bendrą suma visuomet turi būti 100 procentų.
SEO (Search Engines Optimization) – interneto svetainių optimizavimo paieškos sistemoms procesas.

Parengta pagal media-house.com

'

MARKETINGO SPECIALISTŲ KOMANDOS NUOMA

POPULIARIAUSIAS MARKETINGO PASLAUGŲ PAKETAS

Sužinoti daugiau

MARKETINGO AUDITAS

JŪSŲ ĮMONĖS MARKETINGO AUDITAS IR 2 VAL. KONSULTACIJA TIK 99 €

Registruokis