Elektroninė „iš lūpų į lūpas
Elektroninė „iš lūpų į lūpas
„Iš lūpų į į lūpas“ marketingas dar vadinamas WOM (Word of Mouth) . Tai yra „buzz“ rinkodaros tipas, kuris gali virsti virusiniu, jei pranešimas bus tinkamai adresuotas ir patrauklus, kad pritrauktų kliento dėmesį.
WOM tapo vienu iš svarbiausių veiksnių kalbant apie fizinius ir skaitmeninius kanalus. WOM vis dar yra vienas įtakingiausių elementų, susijusių su klientais ir jų bendravimu apie tam tikrą produktą ar paslaugą. Tiesą sakant, kai vartotojas susiduria su kažkuo nauju, pirmiausia turėtų pasidalinti tuo su savo draugais, šeima ir kasdien sutiktais žmonėmis nupasakojant jiems savo teigiamus ar neigiamus jausmus.
Taigi, šis rinkodaros tipas vaidina svarbų vaidmenį kaip informacijos šaltinis. Taip pat šis būdas laikomas patikimesnis ir labiau įtikinantis, nei komercinė reklama.
Kodėl „eWOM“ yra tokia įtakinga?
• Žmonės linkę dalintis. Dėl to, kad žmonės dalijasi informacija, socialiniai tinklai, apžvalgos svetainės ir forumai tapo tokie sėkmingi.
Yra keletas priežasčių, kodėl žmonės dalijasi informacija internete:
• Žmonės mėgsta užmegzti ryšius ir išreikšti savo patirtį tam, kad galėtų padėti kitiems.
• Žmonės nori būti vertinami kaip kažkas, turintis daug žinių apie šią temą ir taip pat suvokiamas kaip asmuo, turintis įvairių ryšių.
Taigi „eWoM“ gali būti vertinamas kaip grandinė, vienas asmuo dalijasi informacija, o jo draugai dalijasi informacija su kitu draugu ir pan. Tai yra priežastis, kodėl „eWoM“ gali tapti virusine.
• Žmonės įvertina produktus. Pirkdami prekes internetu, 9 iš 10 žmonių pasikliauna kito kliento pasidalinta informacija apie produktą ar paslaugą, kurią ketina pirkti.
• Žmonės pasitiki žmonėmis. Šiais laikais klientai labiau atsižvelgia į žmonių nuomonę, o ne tik tiki reklama. Tačiau čia egzistuoja ir rizika, nes jūs nežinote, kas slypi už paskleistos informacijos ir ar ja reikia pasitikėti.
Kodėl naudinga naudoti eWOM?
• Tradicinis WOM būdas yra paplitęs tarp asmenų, tačiau praėjus tam tikram laikotarpiui pamirštamas ir tampa nematomas, bet naudojant eWOM, internete atsiliepimai išlieka labai ilgą laiką. eWOM taip pat suteikia galimybę stebėti ir analizuoti BUZZ. Analizuodami galite sužinoti, ką potencialus ar esamas klientas mano apie jūsų produktą ar paslaugą. Kartais atsiliepimai gali būti neigiami, tačiau tai yra gera proga pastebėti savo klaidą ir ją ištaisyti.
• Suteikite žmonės galimybę palikti savo atsiliepimą tiek Jūsų svetainėje, tiek socialiniuose tinkluose. Taip galėsite ir patys greičiau reaguoti į juos ir sužinoti, ką apie jus galvoja klientai.
Taigi, greitas atsakymas į kažkieno pateiktus komentarus suteikė klientui daugiau tikėjimo Jūsų produktu. O jūs galite daugiau kontroliuoti tai, kas sakoma. Bet kokiu atveju neįmanoma visiškai kontroliuoti eWOM ir kartais jis gali būti žalingas Jūsų verslui.