Socialinių reklamų kūrimas su žinomais žmonėmis

Socialinių reklamų kūrimas pasitelkiant žymaus žmogaus įvaizdį (tyrimas)

Reklamą su įžymybe galima apibrėžti, kaip tokią reklamą, kurioje naudojamas garsaus žmogaus atvaizdas tam, kad paskatintų reklamos įsimintinumą (Juknevičiūtė, 2010).

Kotlerio ir Kelerio manymu, bet kokia reklama yra komunikacijos procesas, kuris paremtas AIDA modeliu (Kotler, Keller, 2006). Autoriai remdamasi šiuo modeliu išskyrė pagrindinius įžymybių naudojimo reklamose tikslus:

1. Kad atkreiptų vartotojų dėmesį (angl. Attention).
2. Kad sukeltų susidomėjimą (angl. Interest).
3. Kad sužadintų norą (angl. Desire).
4. Kad paskatintų veiksmą (angl. Action).

Taigi, garsenybės gali paveikti vartotojo jausmus ir vartojimo elgseną. Žmonės yra linkę perimti įžymybių manieras, stilių, išvaizdą ir taip pat klausyti, ką jie kalba. Taip garsūs žmonės sugeba įtikinti vartotoją.

Siekiant išsiaiškinti, ar žymių žmonių įvaizdžio naudojimas socialinėse reklamose yra efektyvesnis, nei atsitiktinių žmonių, 2016 metais buvo atliktas tyrimas. Šiuo tyrimo buvo siekta sužinoti, kaip visuomenė vertina žymaus žmogaus įvaizdžio naudojimą socialinėje reklamoje.

1 soc reklama

Apklausoje sudalyvavo 101 dalyvis. Tyrimas vyko 2016 metais, vasario mėn. Tyrimas atskleidė, kad 80 proc. apklaustųjų pastebi socialines reklamas. Buvo lyginamos dvi socialinės reklamos. Vienoje dalyvavo žymūs Lietuvos žmonės, kurie kalbėjo apie seksualinę prievartą patiriančias moteris. Kitoje socialinėje reklamoje dalyvavo atsitiktiniai asmenys, kurie turėjo išversti į anglų kalba afroamerikiečiui tikrai nemalonius dalykus, tai apie tolerancijos nebuvimą kitos rasės asmenims. 29 proc. dalyvių pažymėjo, kad labiau įtraukė socialinė reklama, kurioje buvo atsitiktiniai žmonės, 20 proc. respondentų įtikinamesnė reklama buvo su žymiais žmonėmis. 47 proc. apklaustųjų įtraukė abi socialinės reklamos, nes paliestos aktualios temos. Taigi, iš šio klausimo atsakymų galima daryti išvadą, kad žmonės labiausiai paliečia socialinės reklamos aktualumas, nebūtinai žymių žmonių dalyvavimas reklamoje.

2 soc reklama

 

 

Respondentų taip pat buvo klausta apie tai jeigu socialinėje reklamoje vietoj žymių žmonių istorijas apie seksualinę prievartą patiriančias moteris skaitytų eiliniai praeiviai, ar reklama turėtų tokį susidomėjimą? 48 proc. apklaustųjų pasakė, kad „ne“. Vis dėlto tai, kad socialinėje reklamoje dalyvauja žymus žmonės kelia susidomėjimą ir įsitraukimą. Tik 14 proc. pasakė, kad „taip“ ir be žymių veidų, reklama susilauktų susidomėjimo, o 39 proc. respondentų nėra skirtumo, kas pristato socialinę reklamą.

52 proc. respondentų mano, kad garsūs žmonės daro reklamą efektyvesnę tuomet, kai turi kažką bendro su socialine problema. 42 proc. mano, kad bet koks žymus žmogus padaro reklamą veiksmingesnę, o 7 proc. apklaustųjų kalba apie tai, kad žinomi žmonės nėra veiksmingos reklamos garantas. 84 proc. respondentų sutinka, kad žymių žmonių socialinės problemos viešinimas aplinkiniams daro didesnę įtaką, o tik 16 proc. sako, kad ne nuo garsių žmonių tai priklauso. Taip pat didžioji dauguma apklaustųjų (62 proc.) sutinka, kad žymūs žmonės dalyvautų socialinėse reklamose.

socialine reklama

Taigi, tyrimas patvirtino, kad žymūs žmonės daro didesnę įtaką visuomenės susidomėjimu socialine reklama. Tačiau iš ties didžiausią susidomėjimą daro temos aktualumas. Kartais žymūs žmonės gali susidomėjimą pakreipti kita puse ir nebūtinai visuomenė kalbės apie tai, kokia svarbi ir aktuali yra socialinė problema, tačiau apie tai, kaip įžymybė atrodo, elgiasi toje reklamoje.

'

MARKETINGO SPECIALISTŲ KOMANDOS NUOMA

POPULIARIAUSIAS MARKETINGO PASLAUGŲ PAKETAS

Sužinoti daugiau

MARKETINGO AUDITAS

JŪSŲ ĮMONĖS MARKETINGO AUDITAS IR 2 VAL. KONSULTACIJA TIK 99 €

Registruokis