Sėkminga marketingo strategija pagal F.Kotlerį
„Be abejo, nėra vienintelio rinkodaros modelio, kuris leistų praturtėti. Užuot pasikliovusi kokiu nors vienu skirtumu ar įsitvirtinimo rinkoje variantu, kompanija turi sukurti savo unikalų geriausių savybių ir veiklos ypatumų derinį. Negana daryti tik truputį geriau nei konkurentai. Harvardo universiteto profesorius Michael Porters tvirtina, kad kompanija išties neturi strategijos, jeigu jį daro tą patį, ką ir konkurentai, tik truputį geriau. Tokia kompanija paprasčiausiai efektyvesnė, o geras darbas- – tai ne tinkama strategija. Geresnis darbas gali padėti kompanijai laimėti tam tikrą laiką, tačiau anksčiau ar vėliau konkurentai tokią kompaniją pasivys ir pralenks.
Michael Porters mano, kad stiprus verslas yra toks, kurio veiklos strategija ryškiai skiriasi nuo konkurentų. Štai kodėl Dell Computer sukūrė kompiuterių prekybos telefonu strategiją, o ne per mažmenininkus. Ji išplėtojo puikią tiesioginę ir duomenų bazės rinkodarą ir sugebėjo įtikinti klientus, kad jos paslaugos ir kainos – geriausios. Kitas šios kompanijos žingsnis – kompiuterių prekyba internetu – reiškė tolimesnį lūžį. Dabar Dell kompiuterių prekybos internetu dienos apyvarta viršija tris milijonus dolerių.
Kitos kompanijos taip pat sukūrė išskirtines strategijas. IKEA išvystė visiškai naują baldų gamybos ir pardavimo strategiją, kuri skiriasi nuo įprastos iš esmės. General Motors kompanijos Saturn padalinys automobilius pardavinėja visiškai kitaip nei įprasta. Rent-A-Car surado visai naują nišą rinkoje ir pradėjo nuomoti senus automobilius už mažesnę kainą, savo veiklą derindamas su draudimo bendrovėmis.
Tačiau ar šiomis sėkmingomis naujomis strategijomis nebuvo pasekta ir ar jos galiausiai nevirto įprastomis? Žinoma, mėgdžiotojai lipa ant kulnų. Tuo galėjo įsitikinti IKEA, ir Southwest oro linijos. Tačiau viena yra nukopijuoti kai kuriuos naujos strategijos aspektus, o visai kas kita – mėgdžioti visą strategiją. Geriausios strategijos susideda iš daugybės unikalių procesų, ir juos pakartoti labai sunku. Imitatoriui ne tik labai brangiai atsieina lyderio veiklos dubliavimas, galiausiai ir jo veikla tampa blankiu originalo dublikatu su labai vidutiniu pelnu.
Su kokiais rinkodaros iššūkiais susiduria dauguma kompanijų
Seminaruose vadovų klausiama, kaip jie apibūdintų šiuolaikinius pirkėjus. Štai jų atsakymai:
- Klientai vis daugiau išmano ir domisi kainomis.
- Jiems trūksta laiko ir jie nori patogumų.
- Jie suvokia, kad skirtingų gamintojų gaminiai panašėja.
- Pirkėjams vis mažiau rūpi gamintojo prekės ženklas ir vis labiau – gamintojo ženklas ir klasė.
- Jie tikisi puikaus aptarnavimo.
- Jų lojalumas tiekėjui mažėja.
Paklausus vadovų, ar tinkamai į pirkėjų poreikius jie reaguoja kurdami marketingo strategijas, gauti tokie atsakymai:
- Mūsų gaminiai mažai skiriasi nuo to, ką siūlo konkurentai.
- Atsisakome daugelio brangiai kainuojančių paslaugų ir parduodame priedus.
- Į mūsų kainas greit reaguoja konkurentai.
- Reklama tampa brangesnė ir ne tokia efektyvi.
- Per daug išleidžiama pardavimams skatinti.
- Didėja pardavimų sąnaudos.
Visa tai rodo, kad norėdamos geriau pasirodyti rinkoje, kompanijos susiduria su vis rimtesniais iššūkiais. Rinkodaros problemų reikšmė įvairiose kompanijose, aišku, skiriasi. Kiekvienas verslo sektorius susiduria su vis kitokiais iššūkiais. Žinomų prekių gamintojams galvos skausmą kelia:
- Mažėjanti marža,
- Didėjančios pardavimų ir pirkimų skatinimo sąnaudos,
- Auganti mažmenininkų jėga ir mažėjanti „lentynų erdvė“,
- Prekybos tinklų konkurencija,
- Didėjantys vartotojų reikalavimai.
Prekybos tinklų mažmenininkų problemos:
- Mažėjanti marža,
- Vis neaiškesnė tinklo priklausomybė tai ar kitai klasei,
- Būtinybė konkuruoti su kompanijomis, savo gaminius parduodančiomis pagal katalogus, paštu, internetu ir kitomis pardavimo ne parduotuvėse formomis.
Pramonės įmonės tarpusavyje labiausiai skiriasi savybėmis, sėkmės veiksniais ir rinkodaros padalinių veikla.“ F.Kotler
Marketingo paslaugos kiekvienai įmonei.