Marketingo kompleksas 12P

Marketingo kompleksas 12P

Tradicinis marketingo kompleksas susidaro iš „4P“. Pirmasis apie šį kompleksą ir kas jį sudaro prakalbo E. Jerome McCarthy. To buvo mokama universitetuose, kolegijose. O agentūros mokė savo klientus.

Pagrindiniai 4P:

  1. Produktas (product)
  2. Kaina (price)
  3. Skatinimas arba rėmimas (promotion)
  4. Vieta (place)

Tačiau šiai dienai produktų rinkodaroje yra bent dar 8P.

  1. Žmonės (people). Klientų aptarnavimas yra pagrindinė funkcija susijusi su produktų marketingu. Įmonės turi turėti darbuotojus, kurie būtų atsakinga už skambučių, žinučių atsakymą ir nuolatinį bendravimą su klientais. Tai suteikia kompanijai galimybę, kad klientai juos teigiamai vertins ir paliks gerus atsiliepimus.
  2. Pateikimas (presentation). Tai, kaip pristatote savo produktą pakuotėje, yra svarbiau nei bet kada. Puikūs produktai turi puikią pakuotę. Tai gali būti ir nežymūs dalykai, bet klientui labai svarbūs, pavyzdžiui, perdirbtos medžiagos, unikalus produkto pristatymas ir kt.
  3. Pozicionavimas (positioning). Svarbu išsigryninti, koks Jūsų konkurencinis pranašumas, kuris skatintų vartotoją pirkti iš Jūsų produktą ir aiškiai pateikti vartotojui produkto vertę.
  4. Apibūdinimas/įvertinimas (performance). Klientų įvertinimai žvaigždutėmis ar atsiliepimai yra labai svarbūs norint sukurti potencialiems klientams norą spustelėti tą pirkimo mygtuką svetainėje.
  5. Procesas (process). Galbūt šis punktas pasirodys keistas, bet rinkodara plečia ne tik santykių valdymą su klientais, bet turi užtikrinti ir tinkamus procesus. Procesai turi būti taip sudėlioti, kad užtikrintų galimybę parduoti, parduoti dar jau pardavus ir papildomai parduoti. T.y. nuo marketingo automatizavimo iki CRM sistemų, nuo sutarčių iki lengvų ir saugių atsiskaitymų mokėjimo kortelėmis.
  6. Tikslinė auditorija (persona). Jei neturite apsibrėžę tikslinės auditorijos ir nusimatę kaip su ja bendrausite, tai galite net nebandyti reklamuotis. Aiški tikslinė auditorija ir komunikacijos tonas užtikrina vartotojų pirkimą.
  7. Tikslas (purpose). Koks yra jūsų įmonės tikslas? Ko siekiate ir kokia Jūsų misija? Kaip galite padėti visuomenei? Kodėl esate reikalingi ir kokią problemą sprendžiate?
  8. Apmokėjimas (payment). Esant dabar daugybei apmokėjimo galimybių – Apple Pay, Google piniginė, Amazon Pay, PayPal, PaySera, Bitcoin, kredinės kortelės ir t.t. turite būti įsitikinę, kad savo tikslinei auditorijai siūlote tinkamiausią jiems apmokėjimo būdą.

Žinoma, marketinge yra dar daugiau P ir marketingo specialistai juos gali apibrėžti šiek tiek skirtingai. Tačiau šie 12P labiausiai padeda produktų marketinge ir užtikrina sklandų bei sėkmingą marketingo darbą.

Marketingo Mokymai Vilniuje ir ONLINE

MARKETINGO AUDITAS

JŪSŲ ĮMONĖS MARKETINGO AUDITAS IR 2 VAL. KONSULTACIJA TIK 99 €

Registruokis