Ledkalnio principas marketingo veikloje
Tinkamai apibūdinti marketingo veiklos specifiką gali padėti ledkalnio efektas. Ledkalnio vaizdinys leidžia labiau įsivaizduoti marketingo veiklą. Marketingas yra sudarytas tarsi iš dviejų dalių. Pirmoji – aiškiai visiems matoma. Tai yra renginiai, reklama, šventės, straipsniai ir pan. Tai yra vadybinė veikla. Antroji – povandenio ledkalnio dalis, kuri mažai matoma visuomenei. Tai kasdienis marketingo specialisto kruopštaus, planuoto, nuoseklaus darbo rezultatas. Visuomenė dažnai neįvertina, kiek daug yra padaroma, kas akivaizdžiai nesimato. Tai straipsnių, tekstų rašymas, jų redagavimas, tekstų derinimas, nuotraukų parinkimas, maketavimo darbai, faktų ieškojimas ir jų tikrinimas ir pan.
Marketingo specialistams taip pat yra keliami reikalavimai:
- Žinios: vadybos procesų suvokimas; tos srities, kurioje dirbama, žinios; socialinių, ekonominių ir humanitarinių mokslų išmanymas.
- Gebėjimai spręsti problemas; priimti sprendimus; formuoti pasitikėjimą, atlikti tyrimus; analizuoti ir interpretuoti visuomenėje vykstančius procesus.
- Įgūdžiai: puikus rašymas; įtikinamas kalbėjimo stilius; bendravimo, prezentaciniai ir reprezentaciniai gebėjimai.
- Pagrindiniai bruožai: stabilumas, entuziazmas, intelektas, platus domėjimosi laukas, gebėjimas klausytis, tolerancija, stilius, komunikabilumas, nuovoka.
Ledkalnio efektas rinkodaros srityje: