Pokalbis dėl darbo

Parduok save brangiai darbo pokalbyje

Gera reklama padeda pamėgti ir pirkti tokius dalykus, kurie iš pradžių mums net nepatiko. Būtent reklama padėjo visiems patikėti, kad galima parduoti viską. Galima parduoti ne tik daiktus, bet ir save. Kiekvieną dieną mes parduodame savo žinias, gebėjimus, paslaugas ir idėjas, tik klausimas ar tai darome brangiai. Už kiek save parduosime priklauso nuo mūsų pačių. Taigi, norint parduoti save brangiai, reikia atkreipti dėmesį į tam tikrus dalykus.

Pirma, labai svarbus pirmasis įspūdis. Jis turi didžiulę galią. Juk mus išvydęs pašnekovas iškart apie mus susidaro vienokią ar kitokią nuomonę, kurią po to gali būti labai sunku pakeisti. Pirmasis įspūdis priklauso nuo šypsenos, aprangos, nepriekaištingo manikiūro, kūno kalbos. Visuomet gerai apgalvokite, kokį pirmąjį įspūdį norite palikti. Galite pasirodyti, kaip nepriekaištingas profesionalas, puikus pašnekovas ar žmogus, kuriuo galima pasitikėti. Taip pat, pirmą kartą susitinkant reikia prisistatyti visu vardu ir pavarde. Darbo rinkoje vardas ir pavardė – jūsų, kaip specialisto, vizitinė kortelė.

Pokalbio, pristatymo ar svarbaus susirinkimo metu apranga turi būti oficiali. Tačiau griežtas kostiumas yra pavojingas dalykas. Vienoda apranga prigesina individualumą, todėl reikia pagalvoti, kas Jus galėtų išskirti iš kitų. Idealus įvaizdis bus tada, kai suderinsite eleganciją ir individualų  stilių. Pavyzdžiui, galite ir toliau vilkėti kostiumą, tačiau prisiderinkite tam tikrus aksesuarus. Rašymo priemonė gali būti Jūsų skiriamas daiktas. Persistengti su apranga nereiktų, prekės ženklas darbo rinkoje esate Jūs. Čia svarbiausia mokėti išskirti užduotis, kurios Jums suteikia malonumo, kokios asmeninės savybės išskiria Jus iš kitų darbuotojų ir kas padeda kokybiškai ir laiku atlikti darbą. Taigi, žinokite savo silpnąsias vietas ir būkite pasirengę, jeigu apie tai paklaus. Įsivertinkite, kur yra trukūmai. Taip pat apgalvokite, ką reikės sakyti, jeigu Jums pradės prieštarauti. Pamąstykite, kur galite sukelti prieštaravimų ir pamėginkite rasti kontrargumentus į juos.

Kai ateinate į darbo pokalbį,  į pristatymą ar į svarbų susitikimą, privalote gerai žinoti, kodėl gaištate savo ir kito asmens laiką. Turite žinoti svarbiausią savo tikslą – dėl ko norite to darbo, dėl ko ieškote naujų partnerių ir pan. Taigi, norint tinkamai save pristatyti darbo rinkoje, reikia atsakyti ne į klausimą „kaip save pateikti?“, bet turite suprasti dėl ko tai darote.

Darbe nereikia būti kukliems ir sakyti, kad tai nebuvo sunku ar kiekvienas tai būtų padaręs. Jeigu taip kalbėsite, tai niekas deramai neįvertins Jūsų didelio ir sunkaus darbo bei toliau liksite nepastebimi. Taigi, nesumenkinkite savo indėlio į įmonės darbą. Jeigu Jūsų darbas davė pelno ir naudos, tai reiškia, kad mažiausiai, ko nusipelnėte – bent pagyrimo. Taigi, nenuvertinkite savo darbo, o juo didžiuokitės. Nereikia sakyti, kad esate tik paprastas darbuotojas ir pan. Toks atsakymas nesukelia susidomėjimo Jumis ir noro Jus pažinti. Tai tik parodo, kad Jūs nevertinate savo darbo ir laikote jį nereikšmingu. Turite suvokti, kad bet kokia pareigybė organizacijoje yra naudinga, nes kitaip jos tiesiog nebūtų.

Dar labai svarbu sugebėti save pristatyti trumpai ir taikliai. Turite suspėti papasakoti apie save kol, pavyzdžiui, kylate liftu į biurą, esantį penktame aukšte.

Niekada neatsisakykite naujų galimybių. Jeigu Jums pasiūlo vadovauti kokiam nors projektui ar paruošti pristatymą, neatsisakykite netgi tada, jeigu galvote, kad tai tik jėgų ir laiko švaistymas. Juk visada galima atskleisti savo stipriąsias puses ir užduotį įvykdyti puikiai. Jeigu Jums siūlo į renginį, tai ir eikite, juk tai puiki progra išreikšti save. Jeigu Jums siūlo naują darbą, o Jus bijote, kad nesusidorosite, vis tiek sutikite. Juk kiti tiki Jūsų sėkme, tikėti privalote ir Jūs. Taigi, nebijokite būti pastebimi ir sugebėkite įrodyti vadovybei savo vertę ir unikalumą. Visa tai Jus atves į sėkmę.

Pasikeitė  anksčiau vyravusi nuomonė, kad dažnai darbus keičiančių darbuotojų darbdaviai nevertina. Dabar darbo rinkoje gero įspūdžio nebesukuria tie darbuotojai, kurie pernelyg ilgai užsibūna vienoje vietoje. Tai tiesiog reiškia, jeigu žmogus viskuo patenkintas, tai jis netrokšta naujovių ir nenori judėti į priekį.

Patarimas – visada aukite ir siekite trokštamos pozicijos. Kas 3-5 metus ieškokite galimybių pereiti į naujas pareigas. Nebijokite apie savo karjeros norą sakyti vadovybei bei paprašyti vadovo naujų užduočių, kurios padės įgauti patirties ir išmokys ko nors naujo. Juk turint tikslų, reikia juos pasiekti.

 

'

MARKETINGO SPECIALISTŲ KOMANDOS NUOMA

POPULIARIAUSIAS MARKETINGO PASLAUGŲ PAKETAS

Sužinoti daugiau

MARKETINGO AUDITAS

JŪSŲ ĮMONĖS MARKETINGO AUDITAS IR 2 VAL. KONSULTACIJA TIK 99 €

Registruokis