Linkedin verskui: Kaip šį tinklą išnaudoti savo verslui?
Linkedin verskui: Kaip šį tinklą išnaudoti savo verslui?
Šiai dienai linkedin pakeitė savo verslo strategiją ir tai nebėra tik profesionalus socialinis tinklas megzti darbo pažintis bei ieškoti darbuotojų ar naujų darbo galimybių.
Linkedin – tai verslo socialinis tinklas, kurio įdomus turinys šiandien pakeitęs ryto laikraščius.
Konkurencinis šio tinklo pranašumas, kad tai yra profesinis tinklas su profesionaliu turiniu ir, kad žmonės čia laiką investuoja, o ne tiesiog leidžia ar „švaisto“.
Linkedin dabar išgyvena aukso amžių. Visame pasaulyje yra 660 milijonų vartotojų ir vis daugiau šalių jį įsileidžia. Paskutinioji buvo Kinija.
Linkedin Lietuvoje:
- Šiuo metu Linkedin yra 440 tūkstančių unikalių lietuvių vartotojų.
- Net 5 tūkstančiai yra įmonių puslapiai. 2019 metais šis skaičius išaugo, kuomet facebook pakeitė savo algoritmą ir tuomet visi pradėjo atrasti Linkedin galimybes.
- 1,2 tūkstančio darbo skelbimų.
- 135 tūkstančiai vartotojų yra iš Vilniaus. Šis skaičius parodo, kad Linkedin yra sostinių socialinis tinklas.
- Tačiau vis dar mažai vartotojų kuria unikalų turinį – vos 15 proc. Lietuviai vis dar yra pasyvūs ir aktyviai nerašo pranešimų Linkedin‘e.
Taigi, Linkedin naujas tikslas, kad linkedin įmonių puslapiai pakeistų reprezentatyvias internetines svetaines.
Linkedin laikoma pati patikimiausia platforma ir čia yra mažiausiai netikrų paskyrų.
Dar vienas svarbus pokytis, tai, kad anksčiau Linkedin prisijungdavo dauguma žmonių per kompiuterį. Pagal spalio mėn. duomenis jau net 41 proc. vartotojų prisijungia per mobilųjį. Pirmą kartą 2019 metais linkedin apps papuolė į 10 populiariausių parsisiųstų aplikacijų iš iphone įrenginių. Ir jau apytiksliai net 35 proc. vartotojų Linkedin prisijungia kasdien.
Geriausias laikas skelbti savo pranešimus šiame socialiniame tinkle:
- 10-12 valandą.
- Arba sekmadienio vakaras nuo 20 val.
Triukai, kaip efektyviau skleisti turinį Linkedin:
- Linkedin nemėgsta nuorodų postuose. Linkedin tikslas, kad nebūtų išvedamas srautas iš jo platformos. Todėl rekomendacija įkelti originalią nuotrauką bei nuorodą sutrumpinti naudojantis bit.ly ar kitais nuorodų trumpinimo įrankiais.
- Posto antraštė labai svarbi dalis. Antraštės ilgis iki „see more“ gali būti iki 150 simbolių. Tai ji turi būti tokia, kad įtrauktų skaitytoją skaityti toliau.
- Nėra efektyvu dalintis postais dažniau nei kas 24 valandas. Linkedin algoritmas veikia 24 valandas, tai postinant anksčiau naują pranešimą yra nukertamas buvęs algoritmas ir jis yra neberodomas.
- Taip pat ypač svarbi pirmojo valanda išleidus postą. Jeigu per 1 valandą surenkate 15 like, tai tuomet tas postas yra maksimaliai skleidžiamas. Todėl drąsiai prašykite draugų ir kolegų, kad palikintų.
Turinys
Jau galima Linkedin postinti kasdien, tačiau yra tam tikros taisyklės:
- 3/2/1 taisyklė. Tai reiškia, kad trys postai turi būti apie industrijos naujoves. 2 postai skirti esamai suburtai bendruomenei ar darbuotojams. 1 postas gali būti skirtas skatinti pardavimus.
Taip pat Linkedin išsiskiria tuo, kad tai pozityvi platforma ir „haiteriai“ čia neišsilaiko. Kiekvienas kažką rašydamas supranta, kad tai yra jo reputacija ir jeigu neatsakingai elgsis, tai gali jam pakenkti.
#Hashtagai
Tai naujas kelias atverti Linkedin galimybes. Hashtagai gali turėti savo sekėjus. Kartais naudinga net nesikurti įmonės page, o turėti hashtagus tam tikrų temų. Hashtagų postuose negali būti labai daug, optimalu yra 3. 3 hashtagai, iš kurių vienas – originalus, o kiti du – populiarūs. Taigi, tai nauja galimybė turinio valdymui.
@Mentions (taginimas)
Žymint kitus žmones ar įmones padėsite savo postui labiau išsisukti. Norint užtaginti daugiau žmonių, tai galima padaryti nuotraukoje. Prasminga taginti darbuotojus bei partnerius, tačiau savęs taginti nereikia, nes tai tik sukurs uždarą ratą.
Linkedin sėkmė slypi asmeninių profilių ir kompanijos puslapių sinergijoje.
Taip pat svarbu:
- Taginimu galima pasiekti ir tikslinę auditoriją.
- Ne tik prekės ženklo atstovai gali populiarinti įmonės puslapį, bet ir kiti, kam tas prekės ženklas patinka.
Komentarai
Komentarai daug labiau skatina susidomėjimą postui, nei „like. Todėl kvieskite žmonės rašyti komentarus arba aktualiomis temomis taginti žmones, kurie galėtų išreikšti savo nuomonę.
Negalima pamiršti ir to, kad Linkedin svarbu ne tik tinkamai skleidžiamas turinys įmonės puslapyje, bet ir asmeniniai profiliai. Kiekvienas profilis turi būti su nuotrauka, kad neatrodytų, kaip netikras. Kitas svarbus aspektas – coveris (viršelis). Jį galima išnaudoti kaip reklaminį stendą papasakojant apie savo paslaugas.
RĖMIMAS
Tipai:
- Single pages.
- Karusėlė. Geriausiai veikia su 3-4 nuotraukomis.
- Video formatas Linkedin atsirado tik nuo 2018 metų, tačiau šį formatą Linkedin labai skatina ir padeda tokiems postams labiau būti matomiems. Tačiau net 80 proc. linkedin video žiūri be garso, todėl labai svarbu, kad video būtų su titrais. Kuriant video, svarbiausios yra 3-5 s., kurios turi atkreipti dėmesį, o viso video trukmė max iki 30 s.
Rėmimas (InMail)
Linkedin yra labai draugiška dėl duomenų apsaugos, todėl siųsti laiškus per linkedin galima, nes mes visi sutikome, kad galime gauti laiškus tik prisiregistravę prie linkedin. Be to yra taisyklė, kad tas pats žmogus negali gauti iš to paties prekės ženklo laiško dažniau nei kas 45 d., t.y. 9 kartais per metus. Linkedin kontroliuoja, kad laiškai netaptų spamu. Todėl laiškų atidarymo rodiklis ypač aukštas palyginus su kitomis platformomis, 60-70 proc.
Rėmimas (Lead Gen form)
Pripažinkime, žmonės tikrai nemėgsta pildyti kokias nors formas, todėl linkedin padarė taip, kad vos kelis kartus paspaudus, galima užsiregistruoti ir visi duomenys ateina iš žmogaus linkedin profilio. Visiškai tas pats yra ir su darbo skelbimais, šiuo metu CV – tai žmogaus linkedin paskyra su kuria jis gali aplikuoti į darbo poziciją. Taigi, linkedin tikslas – nebeišvesti iš savo platformos srauto.
Reklamos tikslas:
- Prekės ženklo žinomumo didinimas.
- Apsilankymai internetinėje svetainėje.
- Susidomėjimas.
- Video peržiūros.
- Konversijos svetainėje.
- Lead‘ų generavimas.
Targetinimas
Targetinimo būdai:
- Pagal įmonės pavadinimą, kompanijos sekėjus, industriją ar įmonės dydį.
- Pagal lytį ir amžių.
- Pagal išsilavinimą: mokyklą, studijuojamą sritį, išsilavinimo laipsnį.
- Pagal darbo patirtį: pareigos, funkcijos, metų patirtį, įgūdžius.
- Pagal pomėgius: priklausymą tam tikroms grupėms.
Dažniausiai ieškome žmonių pagal darbo pareigybes, tačiau nuo 2019 metų vasaros jau galime rasti ir pagal mūsų pomėgius bei elgseną.
Biudžetas
Nuo 2019 metų galima matyti, koks paskaičiuojama biudžetas ir kiek žmonių pasieksime. Linkedin sėkmingesnė kampanija būtų „smūginė“ su didesniu biudžetu.
2020 metų naujienos:
- Jau galima kurti eventus. Funkcionalumas toks, kaip facebook. Dažnai Linkedin kopijuoja kitų socialinių tinklų pasiteisinusius sprendimus.
- B2B reviews. Galima bus palikti atsiliepimus, kas pagerins klientų patirtį.
- Chat bot‘ai.
- Live video.
- Tačiau ši naujovė dar nėra aišku, ar tikrai bus.