Svetainės struktūra – kodėl tai svarbu?

Svetainės struktūra - kodėl tai svarbu?

 

Svetainės struktūra – tai tarsi griaučiai, ant kurių statome visą svetainės turinį. Tai vienas svarbiausių žingsnių kuriant svetainę, ypač e. komercijoje. Svetainės struktūra nusako, kaip svetainėje esantys puslapiai yra susiję tarpusavyje ir kokią vietą jie užima bendroje hierarchijoje.

 

Kodėl svarbu parengti gerą svetainės struktūrą?

Vartotojai informaciją svetainėse tikisi rasti ten, kur jiems patogu. Logiška ir tvirta svetainės struktūra jiems gali sukelti tik pasitenkinimą. Taigi, kuo daugiau pasitenkinimo – tuo mažesnė tikimybė, kad vartotojas paliks jūsų svetainę neatlikęs konversijos.

Svarbu, kad prieš galvodami apie naują svetainę, trumpam pamirštumėte  spalvas, šriftus, turinį ir grafiką. Nes daug svarbiau yra teisinga svetainės struktūra. Kai tinkamai sudėliota svetainės struktūra, tada galima grįžti prie tokių klausimų – graži/negraži spalva, tinkamas/netinkamas šriftas ir panašiai.

Vadinasi, tikrasis svetainės dizainas prasideda nuo geros struktūros. Kaip mes sakome – pirmiausia vartotojas ir Google reikalavimai, o tik tada gražu/negražu.

 

Kodėl svarbu atsižvelgti į Google reikalavimus?

„Google“ algoritmų atnaujinimai vis daugiau dėmesio skiria vartotojo patirčiai. Gera vartotojo patirtis, sukuriama logiškos svetainės struktūros, yra naudinga ne tik dėl augančių konversijų, bet ir dėl geresnio „Google“ įvertinimo. Jei Jūsų svetainė kelia daug klausimų vartotojui – tai gali skaudžiai atsiliepti ir „Google“ paieškos

rezultatams.

Taigi, jeigu tinkamai sudėliosite paieškos algoritmus, turėsite naudingą organinį srautą. O būtent organinis srautas – svarbiausias srautas į svetainę. Taip pat svarbu suprasti, kad organinė paieška ir geri jos rezultatai yra kiekvieno verslo ilgalaikis tikslas. Organinė paieška gali nemokamai generuoti tikslinį srautą ir konversijas 24 valandas per parą, 365 dienas per metus.

 

Svarbu paminėti, kad  net 93 proc. produktų ar paslaugų paieškų prasideda „Google“, „Bing“ ir pan. paieškos sistemose, o apie 80 proc. vartotojų ignoruoja mokamą reklamą. Taigi, SEO optimizavimas užtikrina, kad į svetainę ateinantys vartotojai bus suinteresuoti įsigyti prekę ar paslaugą, o tinklaraščio įrašuose ras norimą informaciją.

Vadinasi, kiekvienas verslas turėtų investuoti į vidinį SEO, nes siekiant SEO tikslų kuriamas aktualus, įtraukiantis vidinis turinys, rašomi ir publikuojami straipsniai naujienų portaluose. Be to, vartotojai, jus matydami pirmame paieškos rezultatų puslapyje, įsimena prekės ženklą.

 

Kokios dažnos klaidos kuriant svetainės struktūrą?

  • Pirmiausia pasidaro svetainę, o po to taiso. Jeigu turėsite iš karto nusimatę strategiją, jeigu prie svetainės dirbs bent 4 specialistai – programuotojas, marketingo specialistas, tekstų rašytojas ir dizaineris, tai Jums nereikės tik sukūrus svetainę ją ir vėl taisyti.
  • Marketingo ir kitų komandų bendras brainstorm’as savu slengu be atitinkamų tyrimų. Dažnai pasitaiko, kad nesusikalba vadovai, marketingo specialistai ir kiti kolegos dėl skirtingų terminų, todėl svarbu kalbėtis visiems suprantama kalba. Taip pat svarbu žinoti ir vartotojo kelią internete, o ne tik vadovautis savo išankstinę nuomone.
  • Pernelyg didelis dėmesys spalvoms, tekstui, pasiūlymams. Čia tikrai nėra pirmas prioritetas kuriant internetinę svetainę.
  • IT specialistams neretai pritrūksta kompetencijos SEO sferoje, kad galėtų įvertinti paruoštą struktūrą. Todėl prie svetainės kūrimo negali dirbti tik vienas žmogus, čia svarbu kompleksiškumas ir, kad kiekvienas specialistas būtų savo srities profesionalas.
  • Pervertinimos jėgos ir timing’as. Dažnai neįvertinama, kiek laiko trūksta paruošimas, suderinimas su komanda ir projekto įgyvendinimas. Gera svetainė su pilnu funkcionalumu gali užtrukti kurti 2-3 mėnesius, priklausomai nuo svetainės apimties ir greitos komandos komunikacijos.
  • Negalvoja apie ilgalaikę perspektyvą. Yra svetainės „kepamos“ ir kuriamos, tai jeigu norite greitai sukurtos svetainės su keliais mygtukais, tokią gauti galite ir per dieną, bet nepamirškite, kad tokią svetainę reikės keisti labai greitai.
  • Reikia suprasti, kad klientas gali įvardinti produktą/paslaugą kitaip, nei įsivaizduojame. Atsirenkant raktines frazes naudokitės Google Planner įrankiu. Patys negalvokite, kaip Jūsų galite ieškoti, nes nebūtinai taip ieško. O kaip ieško, Jums parodys Google įrankiai.
  • Atkreipkime dėmesį į per smulkų/stambų paslaugų/prekių skaidymą, turintį įtaką neigiamai patirčiai naviguojant svetainėje.

 

Ką daryti, kad išvengtume šių klaidų?

Prieš svetainės struktūros parengimą būtina atlikti raktažodžių tyrimą. Be raktažodžių tyrimo puikiai funkcionuojanti svetainės struktūra – misija neįmanoma. Raktažodžiai – tai ne tik struktūros, bet ir SEO pagrindas. Jei niekas neieško Jūsų produktų – nepritrauksite vartotojų iš „Google“. Raktažodžių tyrimas Jūsų verslui gali suteikti daug naudingos informacijos ne tik sudarant struktūrą, bet ir sprendžiant apie prekių/produktų potencialą, paklausą/pasiūlą, konkurencingumą rinkoje.

 

Kokie įrankiai Jums gali būti naudingi?

„Keyword Planner“ – galima naudotis tik jei naudojate ir „Google Ads“.

„Ahrefs“ – mokama, daugiafunkcinė.

„SE ranking“ – mokama, daugiafunkcinė.

 

Taigi, prieš kuriant svetainės struktūrą – būtinas rinkos tyrimas.

  • Reikalinga konkurentų svetainių struktūrų analizė ir gerųjų praktikų pritaikymas sau.
  • Būtinos aiškios, pamatuotos kategorijos, sudarančios tvirtą struktūrą.

 

Struktūra – dar ne viskas, prieš paleidžiant svetainę stipriai rekomenduojame:

  • Optimizuoti turinį pagal SEO;
  • Atlikti techninį SEO auditą – įvertinti svetainės būklę, aptikti technines ir turinio klaidas, vėliau

imtis tvarkymo darbų.

 

Taigi, svetainės struktūra norint susikurti internetinę svetainė yra pirmas ir pats svarbiausias žingsnis siekiant sėkmingai įeiti į rinką.

 

Reikalinga marketingo specialisto konsultacija kuriant internetinę svetainę? Kreipkitės.

Internetinė svetainė – tai pinigų uždirbimo mašina. Norite tokią turėti? Kreipkitės.

Marketingo Mokymai Vilniuje ir ONLINE

MARKETINGO AUDITAS

JŪSŲ ĮMONĖS MARKETINGO AUDITAS IR 2 VAL. KONSULTACIJA TIK 99 €

Registruokis