Kas yra KPI's ir kaip juos nustatyti?
Kas yra KPI's ir kaip juos nustatyti?
Konkrečių tikslų nustatymas ir stebėjimas gali padėti padidinti verslo našumą. Svarbiausi našumo rodikliai, kitaip tariant KPI‘s, gali padėti norint įvertinti procesų, kurie yra svarbūs siekiant savo tikslų, efektyvumą. Taigi, svarbiausi našumo rodikliai (arba KPI‘s) yra kiekybinis matas, naudojamas norint atkreipti dėmesį į metriką, kuri itin svarbi siekiant verslo tikslų. KPI‘s naudingi ir tuo, kad padeda komandai suprasti, kaip bus stebimas ir vertinamas progresas. Yra daug KPI‘s sudarymo būdų, bet visi jie turi būti įvertinami, praktiški, pasiekiami ir suteikti kryptį.
Pateiksime pavyzdį, kad lengviau suprastumėte, kas yra KPI‘s. Yra sporto centrų tinklo vadovas, kuris privalo užtikrinti, kad turės pakankamai klientų, jog galėtų plėtoti savo verslą. Vadovas norėtų, kad kiekvienoje gimnastikos salėje per mėnesį prisiregistruotų bent 50 naujų narių. Tai yra jo tikslas. Norint pasiekti šį tikslą, vadovui reikia nustatyti KPI‘s, kurie leis įvertinti jo personalo pastangas siekiant šio tikslo. Vadovas pardavimo komandai pateikė KPI‘s, kurie, atsižvelgiant į veiksmus, gali padėti padidinti prisiregistravimo tapti nariais rodiklį.
Pardavimo komanda turėtų:
- per dieną pasiekti 20 galimų klientų;
- atsakyti į visas internetines užklausas socialiniuose tinkluose ir el. paštu per 15 min. nuo jų gavimo darbo valandomis;
- pratęsti arba papildomai parduoti 8 esamas gimnastikos salės narystes per mėnesį.
Išanalizavus rezultatus, atsižvelgiant į šiuos KPI‘s, bus galima tiksliai įvertinti, kurie darbuotojai atitinka numatytą standartą, ir nustatyti, kam dar reikalingas papildomas pardavimo mokymas.
Galvodami apie savo įmonę arba įmonę, kuriai dirbate, atminkite, kad KPI gali būti bet kas, kas leidžia jums priartėti prie savo tikslo – nuo pardavimo skambučių iki įrašų visuomeninėje medijoje, nuo el. pašto sąrašo registracijų iki klientų pasitenkinimo. Tačiau įsitikinkite, kad pasirinkti KPI‘s labiausiai atitinka jūsų poreikius.
Taigi, kaip suprasti, kokie KPI‘s jums reikalingi ir kaip juos įvertinti? KPI‘s turi būti:
- konkretūs,
- įvertinami,
- pasiekiami,
- aktualūs,
- turėti laiko ribas.
Tik atitinkant visus šiuo kriterijus, galite užtikrinti, kad KPI‘s bus aiškūs ir pasiekiami. Būtinai pasitikrinti, kad Jūsų sukurtas KPI yra pakankamai konkretus? Ar jį galima įvertinti? Ar darbuotojai gali tai pasiekti? Kiek jis svarbus siekiant didesnių verslo tikslų? Ir galiausiai, kada jis turi būti įgyvendintas?
Galimas KPI pavyzdys – 25 proc. padidinti pardavimo rodiklius, palyginti su praėjusiais metais. Jis konkretus ir įvertinamas, ir peržiūrėję savo ankstesnio pardavimo rodiklius, galėsite nustatyti, ar šis rodiklis pasiekiamas. Pardavimo didinimas – tai verslo plėtros, kuri yra svarbiausias verslo tikslas, garantas. Kasmet lyginant rezultatus šį tikslą laiku galima pasiekti. Atminkite reguliariai įvertinti ir KPI rezultatus, ir pačius KPI‘s, o tada atitinkamai atsižvelgti į šiuos duomenis. Pavyzdžiui, jei sporto klubų vadovo darbuotojams dėl didelio užklausų kiekio sunku pasiekti vieną iš KPI – 15 min. vidutinį atsakymo laiką, galbūt jam reikėtų pagalvoti apie pamainos darbuotojų skaičiaus padidinimą, kad jis atitiktų poreikį. Tai užtikrins galimų klientų pasitenkinimą dėl greito atsakymo į jų užklausas, o jo darbuotojai nepervargs.
Taigi, galvodami apie tikslų ir KPI‘s nustatymą savo verslo aplinkoje, įsitikinkite, jog jie yra konkretūs, įvertinami, pasiekiami, aktualūs ir nukreipti į ateitį, kad padėtų jums pasiekti savo ilgalaikį planą. Skirkite šiek tiek laiko pagalvoti apie galimus KPI‘s, kaip galėtumėte juos įvertinti, kad priartėtumėte prie savo tikslų.