Rinkos tyrimų privalumai ir trūkumai

Vartotojų rinkos tyrimų privalumai ir trūkumai

 

Klientų apklausos ir vartotojų rinkos tyrimai efektyvi ryšių su visuomene darbo priemonė, padedanti išsiaiškinti klientų nuomonę apie įmonės teikiamų paslaugų kokybę.

Klientų apklausos ir rinkos tyrimai gali būti įvairūs, viskas priklauso nuo tikslo ir ką norime sužinoti. Pristatome pagrindinius kiekybinių tyrimų metodus ir kokie jų privalumai bei trukūmai. Tačiau šių tyrimų nauda yra neabejotina.

INTERVIU

Privalumai:

  • Tikslingesnis respondentų atrinkimas;
  • Lengviau motyvuoti respondentus dalyvauti apklausoje;
  • Suteikia galimybę patikslinti respondento atsakymus užduodant jam papildomus klausimus;
  • Leidžia nustatyti respondento susidomėjimą klausimais.

Trūkumai:

  • Paprastai brangesni ir daugiau laiko reikalaujantys tyrimai;
  • Galima interviuotojo įtaka respondentui;
  • Sudėtingesnis interviuotojų išlaikymas, apmokymas.
  • Gali būti sunku pasiekti visus respondentus.

 

APKLAUSOS TELEFONU

Privalumai:

  • Lengva valdyti, apmokyti ir kontroliuoti interviuotojus;
  • Leidžia pasiekti „sunkiai” pasiekiamus žmones (verslininkai);
  • Operatyvumas – galima greitai atlikti tyrimus, reaguoti į tam tikrus svarbius įvykius.

Trūkumai:

  • Respondentai greičiau pavargsta atsakinėti į klausimus, interviu negali būti ilgas;
  • Nėra galimybės parodyti vizualinės medžiagos;
  • Sudėtingiau atsakinėti į kompleksinius, daugiau nei vieno atsakymo reikalaujančius klausimus;
  • Atrankos sudėtingumas.

 

Anketinė apklausa – numato duomenų rinkimą naudojant anketą, kuriame suformuluoti ir tam tikra tvarka išdėstyti klausimai, skirti respondentui. Anketą pildo pats respondentas.

Anketos pagal respondentų pasiekimo būdą:

  • Paštu;
  • Asmeninis;
  • Internetu, el. paštu;

ANKETINĖ APKLAUSA

Privalumai:

  • Respondentas gali atsakinėti jam tinkamoje aplinkoje, tinkamu metu;
  • Užtikrinamas anonimiškumas;
  • Lengviau gauti atsakymus į jautrius ar asmeninius klausimus.

Trūkumai:

  • Nėra klausimyno pildymo kontrolės galimybės;
  • Nėra respondento kontrolės – ar tas žmogus pildo klausimyną;
  • Iš anksto perskaityti visi klausimai gali turėti įtakos kai kuriems atsakymams (pvz. žinomumo klausimai);
  • Apklausos laikas nekontroliuojamas.

Apklausos internetu:

  • Elektroniniu paštu
  • Web svetainėje
  • Pop-up klausimynas
  • Reklama kitame tinklalapyje
  • Naujienų grupės, pokalbių svetainės
  • Pakvietimas e-paštu
  • Komercinės „panelės“

APKLAUSOS INTERNETU:

Privalumai:

  • Respondentas gali atsakinėti jam tinkamoje aplinkoje, tinkamu metu;
  • Užtikrinamas anonimiškumas;
  • Lengviau gauti atsakymus į keblius ar asmeninius klausimus;
  • Operatyvumas;
  • Kontroliuojamas atsakymų į klausimus pildymas.
  • Lengviau išgauti atsakymus į atvirus klausimus.

Trūkumai:

  • Ribotas reprezentatyvumas;
  • Nėra respondento kontrolės – ar tas žmogus pildo klausimyną.
  • Gali atsirasti šališkumas (respondentas atsakinės į klausimus, jeigu jam bus įdomu).
'

MARKETINGO SPECIALISTŲ KOMANDOS NUOMA

POPULIARIAUSIAS MARKETINGO PASLAUGŲ PAKETAS

Sužinoti daugiau

MARKETINGO AUDITAS

JŪSŲ ĮMONĖS MARKETINGO AUDITAS IR 2 VAL. KONSULTACIJA TIK 99 €

Registruokis