Komunikacijos organizacijoje rūšys ir funkcijos
Komunikacijos organizacijoje rūšys ir funkcijos
Organizacijos komunikaciją galima suskirstyti į dvi rūšis:
• vidinę,
• išorinę.
Vidinė komunikacija – suteikia galimybę vykdyti ir koordinuoti formalias užduotis.
Išorinė komunikacija vyksta:
• formuojant visuomenės nuomonę, atsakant į vartotojų laiškus (prašymus, skundus, pretenzijas ir kt.).
• reklamuojant, pateikiant užsakymus, keičiantis informacija.
Taigi, efektyvi išorinė komunikacija formuoja pozityvų organizacijos įvaizdį.
Kiekviena organizacija turi ryšį su aplinka ir privalomo palaikyti santykį su:
• Tiekėjais
• Verslo partneriais
• Žiniasklaida
• Suinteresuotų asmenų grupėmis
• Visuomene
• Investuotojais
Komunikacija organizacijoje gali būti formali ir neformali. Organizacijoje keitimasis informacija vyksta ne tik tarp skirtingų, bet ir tarp tų pačių lygmenų, t.y. egzistuoja ne tik vertikali, bet ir horizontali komunikacija.
Vertikali komunikacija – tai keitimasis informacija tarp skirtingų hierarchinių lygių. Informacija, perduodama vadovų pavaldiniams, yra „žemyn“ einanti komunikacija, o informacija, perduodama pavaldinių vadovams, – „aukštyn“ einanti komunikacija.
O kuo didesnė organizacija, tuo labiau išvystyta horizontali komunikacija.
Horizontaliosios komunikacijos privalumai:
• palengvėja užduočių koordinavimas;
• bendradarbiams lengviau keistis darbine informacija;
• padeda spręsti problemas ir įveikti konfliktus tarp bendradarbių.
Komunikacija organizacijoje atlieka 4 pagrindines funkcijas:
• Informavimo;
• Kontrolės ir įvertinimo;
• Mokymosi;
• Emocinio poveikio.
Ne kiekvienas organizacijos darbuotojas turi pakankamai kompetencijos, kad galėtų efektyviai perduoti informaciją į išorę.
Pasaulyje firmos, atskiros kompanijos šią funkciją paveda atlikti profesionalams – viešųjų ryšių specialistams.
Apie viešųjų ryšių galia ir kaip teisingai bendrauti su žiniasklaida, galite daugiau sužinoti marketingo mokymuose – VERSMO.