Rinkos tyrimai

Rinkos tyrimai – kas tai yra ir kokie jie būna?

Rinkos tyrimų tikslas – išvengti netinkamo verslo išteklių naudojimo ir tiksliai įvertinti produktų ir paslaugų paklausos pobūdį bei lygį. Atliekant rinkos tyrimus norima išsiaiškinti esamus ir būsimus rinkos reikalavimus. Rinkos tyrimai padeda planuoti gerokai į priekį. Be to, siekiant priimti teisingus sprendimus ir patenkinti vartotojų lūkesčius, reikia turėti pačią naujausią informaciją.

Rinkos tyrimų uždaviniai:

  • Teikti informaciją, kuri leistų gamintojui projektuoti produktą, kuris atitiktų pirkėjų norus.
  • Sužinoti, kiek gaminti produktų, kad būtų išperkamas.
  • Išaiškinti, kaip pateikti produktą, kad tiktų efektyviam  reklamos ir paskirstymo procesui.

Rinkos tyrimų tipai:

  • Paskirstymo tyrimai. Šie  tyrimai, padeda atsakyti į klausimus:
  1. Kodėl prekė greitai nepopuliarėja;
  2. Kodėl platintojai nenoriai imasi ją platinti;
  3. Koks yra konkuruojančių prekių populiarumas;
  4. Kokios yra kiekvienos prekių rūšies atsargos;
  5. Kokiais kanalais teikiamos prekės.

Šiuos tyrimus reiktų vykdyti nuolat.

  • Vartotojų tyrimai. Šie tyrimai gali būti nuolatiniai arba konkrečiam tikslui. Kai tyrimai daromi konkrečiam tikslui, tai klausimynas sudaromas dėl svarbiausių dalykų mėginant išsiaiškinti:
  1. Kokia žmonių grupė perka vieną ar kitą produktą.
  2. Kokios lyties.
  3. Kokio amžiaus.
  4. Kaip dažnai.
  5. Kiek daug.

Kai tyrimai daromi nuolat, tai siekiama įvertinti prekių paklausos pokyčius. Tai suteikia informacijos apie pirkėjų norus, kiek gaminti produktų reikia bei kaip produktus pateikti, kad tiktų efektyviai reklamai.

  • Produkto tyrimai. Šie tyrimai skirti sužinoti, kaip pirkėjas priima naują produktą. Jeigu produktas jau nebėra naujas, tai šiais tyrimais galima patikslinti rinkoje jau esančių prekių savybes, jeigu jų parduodama mažiau nei buvo tikėtasi. Šie tyrimai vykdomi tokiu principu: tyrimo dalyviui duodama naudotis įvairiais vienos rūšies produktais. Nors jie atrodo vienodai, tačiau yra specialiai paženklinti. Po to gautos ataskaitos analizuojamos bei parengiami klausimai, kurie padės padaryti teisingas išvadas.
  • Reklamos tyrimai. Šie tyrimai labai platūs ir įvairiausių formų. Jie apima visą reklamai naudojamą žiniasklaidą bei padeda išsiaiškinti reklamos įtaką.
  • Motyvacijos tyrimai. Šie tyrimai yra vartotojų tyrimų dalis. Jie paaiškina, kodėl žmonės perka viena, užuot pirkę kita.

Taigi, iš rinkos tyrimų gauta informacija padeda projektuoti produktus, jų kainą ir reklamą. Rinkos tyrimais gauta informacija labai svarbi reklamai. Būtent iš šios informacijos yra kuriami reklaminiai tekstai, kurie pasakoja, kodėl žmonės įsigyja produktus ir pan. Anksčiau reklama buvo grindžiama intuicija ir spėjimais, šiandien rinkos tyrimai padeda pasirinkti efektyvią reklamą.

'

MARKETINGO SPECIALISTŲ KOMANDOS NUOMA

POPULIARIAUSIAS MARKETINGO PASLAUGŲ PAKETAS

Sužinoti daugiau

MARKETINGO AUDITAS

JŪSŲ ĮMONĖS MARKETINGO AUDITAS IR 2 VAL. KONSULTACIJA TIK 99 €

Registruokis