Turinio marketingas – kas tai yra?
Turinio marketingas verslo subjektams yra puiki galimybė efektyviai pristatyti savo paslaugas. Tačiau į turinio marketingą reikia žiūrėti atidžiai ir atsakingai. Dažnai turinio marketingui skiriama per mažai dėmesio ir nėra suprantami šios marketingo rūšies principai bei poveikis tiksliniam vartotojų segmentui.
Kaip atskirti gerą ir blogą turinio marketingą?
Geras turinio marketingas | Blogas turinio marketingas |
Yra arti prie viešųjų ryšių formatų naudojant išorines žiniasklaidos priemones. | Tik aktyvios nuorodos straipsniuose ar panašaus sąskambio žodžiai – t.y. kontekstinė reklama. |
Naudojamas geras patariamasis turinys, įpinant į tekstą informacijos apie produktų, problemos sprendimą, sėkmės istoriją. | Informacinio pobūdžio turinys tinklapyje. |
Pateikiami produkcijos pavyzdžiai. |
Tyrimai įrodė, kad patarimai yra efektyviausias būdas priversti pirkėją atlikti veiksmą – pirkti.
Efektyviausi veiksmai, skatinantys pirkimą yra:
- Tiesioginis pažįstamo patarimas.
- Patarimas internete.
Patarimas internate ir yra turinio marketingo mechanizmo esmė. Savo srities specialistas pateikia rekomendaciją internetinės svetainės blog‘e. Kompanijos dažnai rašo siaura tema ir taip pataiko į potencialius pirkėjus, kurie tuo metu turi konkretų poreikį.
Pastebėta, kad Lietuvoje trūksta konkrečių sričių turinio. Ypač B2B sektoriuje. Dažnai internete esantis turinys yra nesusistemintas ir neišsamus. Vertė skaitytojui yra tada, kai turinys susistemintas ir vis papildomas naujausia informacija, kuri suteikia straipsniui unikalumo ir traukos. Tokie straipsniai gali pritraukti beveik visus, kam konkreti tema yra įdomi. Reikia surasti tik būdą, kaip konkrečius straipsnius pasiūlyti tos temos interesantams.
Taigi, kaip viskas vykta?
- Pradedantis verslininkas galvoja apie tai, kokią įrangą jam rinktis.
- Pirmiausia jis eina į internetą.
- Užeina į tą svetainę, kur yra geras patarimas, kaip vystyti verslą, kokią įrangą pasirinkti.
- Jei tokiame straipsnyje bus kalbama ir apie konkrečią įrangą, tai tikėtina, kad į tos įrangos atstovą pirmiausia ir kreipsis skaitytojas.
- Žinoma, jis konkuruos ir su kitais įrangos tiekėjais, bet turės didelį pranašumą, nes apie jį potencialus klientas jau žinos ir labiau pasitikės kaip specialistu, galinčiu suteikti naudingą patarimą.
Taigi, yra didelė tikimybė, kad bus pasirinktas tas tiekėjas, apie kurio įrangą buvo parašyta straipsnyje, net gi tada, jei jis pateiks vienodą ar net kiek didesnę nei konkurentas kainą.
Jeigu straipsnis, kuris naudingas pradedančiajam verslininkui pateks į jau verslą turintį žmogaus akiratį, jis tikriausiai taip pat susidomės ir pasižiūrės, ar nėra naudingos informacijos. Tai tarsi papildoma galimybė įsiūlyti savo produkciją. Turinio marketingas puikiai veikia baldų, maisto, žemės ūkio, medicinos, kosmetikos statybos ir kitose verslo šakose.
Turinio marketingo esmė – tinkama antraštė, kuri būtų orientuota į potencialius klientus. Vartotojas atsidaręs straipsnį turi pamatyti naudingus patarimus. O kad patarimai būtų įgyvendinti pateikiami konkretūs produkcijos pavyzdžiai. Tuomet žmonės užsimano pabandyti minimą produkciją. Tokie straipsniai padeda geriau įsiminti prekės ženklą ir sukelia didesnį pasitikėjimą juo.
Turinio marketingo procesas susidaro iš straipsnio parašymo bei straipsnio platinimo ir nuorodos pateikimo žmonėms, kuriems ši informacija aktuali.
Straipsnius platinti galima:
- Įmonės tinklapyje.
- Socialinių tinklų paskyrose.
- Specializuotuose portaluose.
- Konkrečių sričių bloguose.
- Naujienų portaluose.
Taigi, platinti straipsnius yra sąlyginai brangu, todėl reikia gerai atsirinkti savo tikslinę auditoriją. Jeigu žinote, kad specializuotą straipsnį skaitys neatsitiktiniai žmonės ir kurie yra pasirengę išleisti pinigus tam apie, ką kalba straipsnis, tai tuomet turinio marketingas tampa pigus. Tačiau jeigu jį naudosite naujienų portaluose, tai nebus efektyvu, nes ten daugiausia skaito žmonės, kurie neturi poreikio konkrečioms paslaugoms ir Jums nėra reikalingas tiesioginis kontaktas su jais.
Taigi, turinio marketingas – tai puiki galimybė suteikti vartotojui patarimą, o kartu įsiūlyti ir savo prekę ar paslaugą.
Patarimai yra ne vienintelė turinio rinkodaros forma. O vaizdo klipai? Jie efektyvūs taip pat. Beje, Facebooke kuriamas turinys taip pat gali būti veiksmingas.
Lietuvoje nenaudoja nenaudojama daug turinio tipų, todėl rinkodara ir yra tokia „lėkšta“.
Na įmonės turinys turi būti gero turinio ir informatyvus, o renkant nuorodas svarbu, kad jis būtų informatyvus. Pritariu, kad dabar su geru FB turiniu galima pasiekti tikslinę auditoriją. Rinkodara bendrai atranda savo nišų.