Kas yra „Google Panda“ ir kaip ji veikia?

Google Panda. Kas ji tokia?

google panadaNorint, kad internetinė svetainė būtų rodoma pirmuose „Google“ puslapiuose, reikia atitikti tam tikrus „Google“ reikalavimus. „Google“ yra vartotojų pusėje ir suinteresuotas, kad žmonės ieškodami informacijos gautų kiek įmanoma kokybiškesnius rezultatus, todėl nuolat tobulina savo paieškos algoritmus. Vienas iš „Google“ algoritmų vadinama „Panda“, kuri sukurta, kad užtikrintų tikslesnius ir kokybiškesnius paieškų rezultatus.

„Google“ sukūrė „Panda“, nes atsirado problema. SEO specialistai bei tinklalapių kūrėjai pradėjo pastebėti, kad „Google“ paieškos pirmuosiuose puslapius dažniausia atsiranda reklaminio pobūdžio svetainės, kurios iš esmės nėra įdomios internautams, tačiau jos iškyla dėl protingo raktažodžių naudojimo. Taigi, „Google“ tapo nebepatogus internautams, nes reikalingos informacijos turėdavo ieškoti sekančiose puslapiuose. Todėl buvo pradėtas tobulinti „Google“ paieškos algoritmas.

Anksčiau norint savo svetainę pamatyti pirmame puslapyje, užtekdavo turėti daug nuorodų į savo svetainę, parinkti teisingus raktinius žodžius ir turėti kokybišką svetainės turinį programine prasme. Tačiau „Panda“ įvedė  naujus faktorius, kurie tapo svarbesni. Tos svetainės, kurios kopijavo ar dubliavo turinį bei atliko tik nuorodų kolekcijų  funkcijos buvo nuleistos į žemesnes pozicijas ir geresnės vietos atiteko kokybiškiems tinklalapiams. „Pandos“ dėka liko patenkinti tiek svetainių savininkai, tiek interneto vartotojai.

Taigi,  „Google“ svarbu ar svetainės turinys yra kokybiškas. „Google“ tai pamatuoja analizuodamas mūsų, vartotojų, elgesį paieškose. Kai vartotojas suvedęs raktinius žodžius rezultatų puslapyje paspaudžia kurią nors nuorodą, tai „Google“ analizuoja, kiek laiko vartotojas išbuvo toje svetainėje, kol vėl sugrįžo į paiešką, o gal visai negrįžo. Atlikęs vartotojų elgesio analizes, paskirsto mažus „Panda“ reitingus toms svetainėms, kuriose vartotojai užsibuvo neilgai. Jeigu turite savo svetainę, galite pasitikrinti, koks yra Jūsų svetainės atmetimo rodiklis – „Bounce Rate“. Jis nurodo, kiek procentų lankytojų išeina iš Jūsų svetainės, neužėję daugiau ant jokios kitos nuorodos. Ir labai svarbu, kad svetainės turinys nebūtų kopijuotas ar pasikartojantys, už tokį plagijuotą turinį svetainė gali būti nubausta.

Dar vienas kriterijus yra toks, kad tinklalapiai turi būti kuriami žmonėms, o ne mašinoms. Anksčiau užtekdavo gerai parinktų raktinių žodžių, o dabar svarbu, kad Jūsų svetainė patiktų ir būtų įdomi žmonėms, tuomet ir „Google“ Jūsų svetainę iškels į pirmąsias pozicijas.

Vadinasi, „Panda“ gali nusmukdyti Jūsų svetainę, bet iš ties nėra ko bijoti, jeigu Jūsų svetainė tikrai kokybiška, turinti unikalų turinį ir mėgstama lankytojų.

'

MARKETINGO SPECIALISTŲ KOMANDOS NUOMA

POPULIARIAUSIAS MARKETINGO PASLAUGŲ PAKETAS

Sužinoti daugiau

MARKETINGO AUDITAS

JŪSŲ ĮMONĖS MARKETINGO AUDITAS IR 2 VAL. KONSULTACIJA TIK 99 €

Registruokis