Ryšiai su visuomene VS Marketingas
Teigiama, kad pirmiau atsirado marketingas, po industrinės revoliucijos. Taip atsitiko, nes pradėjo daugėti prekių, prasidėjo perprodukcija ir tuomet atsirado reklaminiai dalykai. Vėliau vėl viskas aprimo, nes buvo jau per daug reklamos. Yra paskaičiuota, kad vidutinis vakarų pasaulio žmogus per dieną pamato 450 reklaminių pranešimų.
Kadangi reklamos tikrai buvo jau per daug, atsiranda ryšiai su visuomene. Visuomenė tampa informacinė ir svarbu pasidaro ne pardavimas, o santykis. Taigi, ryšiai su visuomene pradeda traukti biudžetą iš marketingo dalies ir taip kyla konfliktas. Šiai dienai po ryšių su visuomene skėčiu telpa marketingas.
Dirbant šiose srityse svarbu suprasti ir išmanyti terminus.
Ryšiai su visuomene VS Viešieji ryšiai. Šie terminai naudojami, kaip sinonimai, tačiau viešieji ryšiai yra nepilnas terminas.
Rinkodara VS Marketingas. Rinkodara taip pat yra nepilnas terminas ir neteisingai išverstas, nes kalbama tik apie rinkos darymą, tačiau šie terminai yra sinonimai.
Ryšiai su visuomene VS Komunikacija. Ryšiams su visuomene reikia tikslo, o komunikacijai – nebūtinai. Ryšiai su visuomene terminas siejasi su ilgalaikiškumu, besitęsiančiu procesu.
- Reklama – gamybos/transliacijos procesas ir už tai mokame pinigus. Tai yra aiškiai išreikštas ir sumokėtas dalykas.
- Įvaizdis – tai trumpalaikis kompanijoms kuriamas įvaizdis.
- Reputacija – mes visi iškart jau turime reputaciją. Ji susideda iš tai, ką tu darai, tai, kaip tu atrodai, tai, ką tu kalbi ir tai, ką apie tave kalba kiti.
Ryšiai su visuomene užsiima santykių kūrimu, orientuoti į ilgaamžiškumą, supratimą. Ryšiai su visuomene yra savo rato kūrimas, susiję su reputacija. Taip pat ryšiai su visuomene prižiūri reputaciją, siekia supratimo ir pritarimo, turi įtakos nuomonei ir elgesiui. Taigi, ryšiai su visuomene yra suplanuotos nuolatinės pastangos, kuriančios ir vystančios gerą valią ir abipusį supratimą tarp organizacijos (asmens) ir jos (jo) interesų grupės.
Marketingas – tiesioginis, aiškus pardavimas. Kitaip tariant tai socialinis ir vadybinis procesas, kurio metu asmenys kurdami produktus gauna tai, ko jie nori ir ko jiems reikia.
Propoganda – kai neturi galimybės gauti kitokios informacijos ir nėra galimybės jos patikrinti (pvz. Sovietų Sąjunga, Šiaurės Korėja).
Juodieji ryšiai su visuomene – melo skleidimas, apgaudinėjimas pasinaudojant ryšių su visuomene technologija.
Taigi, visuomenėje naudojami įvairūs terminai ir dažniausiai ne visai neteisingai. Todėl siekiant susikalbėti ryšių su visuomene ir marketingo srityje, reikia išmanyti terminus.