Partizaninis marketingas pagal JAY Conrad Levinsoną

Partizaninis Marketingas – kaip mažomis sąnaudomis uždirbti didelį pelną

Nesumeluosime, kad versle dažnai pagrindinis klausimas – kaip sutaupyti? Jay Conrad pamėgino atsakyti į šį klausimą savo knygoje „Partizaninis marketingas“.

Tikri marketingistai gerai žino, ką reiškia „partizaninis marketingas“, tačiau paprastam žmogeliui ši sąvoka vis dar gali pasirodyti nauja. Trumpai kalbant, tai verslo „partizanu“ yra vadinamas tas asmuo, kuris yra smulkiojo verslo savininkas ir savo įmonės paslaugoms reklamuoti ir pelnui didinti naudoja daug nebrangių rinkodaros priemonių bei rinkodaros triukų.

Versle egzistuoja pagrindiniai trys elementai, kurie yra reikalingi efektyviam verslui – greitis, kokybė ir kaina. Tačiau visi šie elementai vienu metu negali būti, tegalima pasirinkti tik du. Pavyzdžiui, jei norite kokybiško darbo greitai, tai reikės sumokėti daug, o jei norite greitai ir pigiai – tai darbas nebus kokybiškas. Iš tiesų geriausia rinktis kokybę ir kainą – tai yra investuoti laiką ir taip sukurti kokybišką prekę, daug už ką nesumokant.

„Partizaninis marketingas“ turi jam būdingas rinkodaros priemones:

1) Individualus siūlymas pirkti. Tai vienas seniausių būdų didinti pardavimus – tiesiog atsitiktiniam asmeniui bandyti parduoti produktą. Šis būdas efektyvus ir naudingas tuo, kad bendraujant su potencialiais klientais galima sužinoti jų poreikius ir požiūrį į produktą. Tai kartais veiksmingiau nei rinkos tyrimai.

2) Naudokite vizitinę kortelę kaip reklamos priemonę. Vizitinės kortelės gali atlikti ir reklaminę funkciją. Antros vizitinės kortelės pusėje galima glaustai aprašyti teikiamas paslaugas, prekės naudą ir kitą naudingą informaciją, kurią moka pateikti „partizanai“.

3) Asmeninis elektroninių laiškų rašymas. Norint pasiūlyti ir įsiūlyti savo paslaugą, potencialus klientas turi suprasti, kad su juo mezgamas nuoširdus kontaktas, todėl ir laiškai ar skambučiai turi būti kuo labiau individualūs.

4)  Klasifikuoti skelbimai. Internete yra daugybę skelbimų portalų, kuriuose savo skelbimus galima dėti nemokamai, todėl tuo ir reikia pasinaudoti. Tai efektyvu, nes žmonės skaitantis skelbimus jau ieško prekės, todėl įtikinti jų pirkti nebereikia.

Vis dėlto šios marketingo paslaugos ir priemonės skirtos smulkiajam verslui. Tik smulkiosios kompanijos, naudojant šias priemones, gali išlaikyti su klientais asmeniškumą, draugiškumą, neformalumą, tačiau kartu išlikti ir profesionalūs.

Be rinkodaros priemonių, galima naudoti ir rinkodaros triukus, kurie tinka įvairaus dydžio verslams. Triukai padės sutaupyti formuojant marketingo biudžetą.

1)   Barteriniai mainai arba natūriniai prekių apsikeitimai. Šis triukas populiarėja ir įgauna vis didesnę vertę. Pavyzdžiui, jūs turite viešbutį ir jums reikalinga reklama regioninėje spaudoje. Taigi, laikraščio darbuotojams galima pasiūlyti komandiruočių metu nemokamai apsistoti viešbutyje mainais į reklamą jų laikraštyje. Tokie mainai gali vykti ir tarp keleto bendrovių, svarbu, kad visos gautų naudą iš to.

2)   Bendros reklamos lėšos. Reklamos išlaidas galima sumažinti, jei reklamuojamasi bendrai su partneriu ar tiekėju. Nereikia reklamuoti keleto skirtingų paslaugų, tačiau galima uždėti bendrovės su kuria bendradarbiaujate logotipą ir paprašyti apmokėti bent penktadalį reklamos išlaidų.

3)  Susitarimas su reklamos tarpininku dėl mokėjimo nuo gautų užklausų ar gautų užsakymų. Tai reiškia, kad reklamos tarpininkui yra sumokama už atvestą klientą, tačiau jei tas pats klientas perka dar kartą, jau tarpininkui nebereikės mokėti. Tai tarsi rekomendacijų tinklas, kuriuo yra suinteresuotas tarpininkas.

4)   Matuoti reklamos efektyvumą. Jei turite reklama televizijoje, radijuje, spaudoje, internete būtinai matuokite tos reklamos priemonės efektyvumą. Internetinės reklamos efektyvumą galima pamatuoti nesunkiai, sudėtingiau su radiju ar spauda, tačiau tai galite padaryti į reklamos žinutę įdėję naują telefono numerį pasiteiravimui ar unikalų internetinį adresą.

5)   Paskutinę minutę pirkti reklamos plotą. Pavyzdžiui, jeigu laikraštis yra išleidžiamas sekančią dieną ir jame vis dar yra laisvo reklamos ploto, tai žiniasklaidos bendrovė tą plotą parduos labai pigiai. Atminkite, kad daugelis reklamos įkainių yra tik akių dūmimas, todėl nebijokite derėtis.

6)      Mažinti reklamos laiką, bet didinti klipų kiekį. Reklaminis klipas neturi būti ilgas, nes tuomet gali būti nuobodus vartotojui. Daug naudingiau transliuoti 60 klipų po 30 sekundžių, nei 30 reklaminių klipų po 1 min. Kuo dažniau reklama kartojama, tuo didesnė tikimybė, kad potencialus klientas ją atsimins.

7)    Savo reklamos agentūra. Ne paslaptis, kad media agentūros gauna nemažas nuolaidas, todėl jeigu jums reikia daug reklamos ir dažnai, tai kodėl neįsikūrus savo nedidelės reklamos agentūrėlės.

8)   Tegul įmonės įvaizdį, logotipus ir visą kitą vizualizaciją kuria šios srities profesionalai. Pradinis įmonės įvaizdis labai svarbus, todėl tam nereikia gailėti pinigų.

Taigi, norint pasiekti sėkmę savo versle, Jums reikalingi partizaninio marketingo veiksmai. Jie nereikalauja didelių investicijų, tačiau užkariauja Jūsų klientų širdis ir taip atneša sėkmę ir pelną Jūsų verslui. Partizaninis marketingas – tai nuostata ir kartu verslo praktika, įgalinanti įmones mažomis sąnaudomis uždirbti didelį pelną.

Daugiau apie partizaninį marketingą galite sužinoti mūsų marketingo seminaruose.

'

MARKETINGO SPECIALISTŲ KOMANDOS NUOMA

POPULIARIAUSIAS MARKETINGO PASLAUGŲ PAKETAS

Sužinoti daugiau

MARKETINGO AUDITAS

JŪSŲ ĮMONĖS MARKETINGO AUDITAS IR 2 VAL. KONSULTACIJA TIK 99 €

Registruokis