Prekės Ženklo vertė

Kas yra prekės ženklo vertė ir kuo ji svarbi?

Prekės ženklo vertė – svarbi koncepcija verslo praktikoje, nes taip kompanijos gali įgyti konkurencinį pranašumą tarp kitų stiprių prekės ženklų. Organizacijos, kurios turi stiprius prekės ženklus su teigiama prekės ženklo verte, turi geresnius produktų rinkos rezultatus, prekės išplėtimo ir kainų lankstumo galimybes.

Taigi, bendrąja prasme, prekės ženklo vertė yra suprantama, kaip bendras prekės ženklo naudingumas, kurį vartotojai lygina su konkurentų produktais. O prekės ženklo vertė apibrėžiama, kaip prekės ženklo pridėtinė vertė, kurią prekės ženklo vardas suteikia produktui dėl įmonės komunikacijos ir rinkodaros pastangų.

Prekės ženklo vertė yra papildomas poveikis vartotojo atsakui į prekės ženklą. Asociacijos ir prekės ženklo asmenybė daro įtaką prekės ženklo vertei. Vienas rinkodaros pradininkų K. L. Keller mano, kad prekės ženklo vertei turi įtakos prekės ženklo įvaizdis, kuris sukuriamas per asociacijas su prekės ženklu ir išlieka vartotojo atmintyje. Tokios asociacijos gali būti funkcionalios, simbolinės ar su požiūriu susijusios. Simbolinės, abstrakčios asociacijos, kurias vartotojas priskyrė prekės ženklui, padeda kurti prekės ženklo asmenybę, kuri yra viena iš prekės ženklo įvaizdžio sudedamųjų dalių. Stiprus, unikalus ir palankus prekės ženklo asmenybės suvokimas teigiamai veikia prekės ženklo vertę. K. L. Keller (2003) prekės ženklo vertę apibūdino, kaip daugialypę koncepciją ir pakankamai sudėtingą, nes reikia daugybės įvairių priemonių. Jis pažymėjo, kad prekės ženklo vertė yra vartotojui sukurta prekės ženklo nauda. Dažniausiai prekės ženklo vertė matoma per tai, kaip vartotojai vertina prekės ženklą. Vertinti, kaip vartotojas suvokia prekės ženklą yra svarbu, tačiau taip pat ir sunku. Kiti autoriai prekės ženklo vertę apibrėžia, kaip vartotojo pasirinkimo skirtumą tarp prekės ženklu pažymėto produkto ir be prekės ženklo produkto, tačiau abu produktai turi tas pačias savybes. Organizacijų prekės ženklai vis labiau yra siejami su jų produktais ar paslaugomis ir tai tampa jų vertingas turtas, todėl išlaikyti aukštą prekės ženklo vertę pastaraisiais metais yra labai svarbu.

Tiek teorijoje, tiek praktikoje prekės ženklo vertė ir prekės ženklo asociacijos turi daug svarbių funkcijų. Prekės ženklo asociacijos yra reikšmingos kuriant prekės ženklo vertę, kuri naudinga tiek organizacijai, tiek padeda klientams gauti informacijos, išskirti prekės ženklą, suprasti, kodėl norima pirkti, kurti teigiamą požiūrį ir jausmus bei suteikti pagrindą toliau plėstis. Prekės ženklo vertė yra prekės ženklo turto ir įsipareigojimų rinkinys, kuris susietas su prekės ženklu, jo pavadinimu ir simboliu, kuris prideda arba atima naudą iš prekės ženklo ar paslaugos, kurią duoda organizacijai ir jos klientams.

Apibendrinant prekės ženklo vertės sąvokos sampratą, tai konkurencinėje kovoje prekės ženklas yra didžiausias ir labiausiai vertinamas turtas, kurį gali turėti kompanija. Stiprūs prekės ženklai turi vertę, kuri turi įtakos vartotojo lojalumui prekės ženklui, suvokiamai kokybei, asociacijoms susijusioms su produktu. Prekės ženklo vertė – tai teigiamų savybių ir įsipareigojimų rinkinys, susijęs su prekės ženklu ir sukuriantis papildomą naudą klientams.

MARKETINGO AUDITAS

JŪSŲ ĮMONĖS MARKETINGO AUDITAS IR 2 VAL. KONSULTACIJA TIK 99 €

Registruokis
versmo

Koncentruotos vidinio marketingo žinios

baneris Sužinoti daugiau