SEO (Search Engine Optimization) nauda bei nuorodos

SEO nuorodos

Kas yra SEO? SEO (Search Engine Optimization) –  svetainės optimizavimas natūraliems paieškos rezultatams.

 Apie SEO nuorodas

Google ir daugelis SEO specialistų teigia, kad nuorodos yra vienas iš trijų svarbiausių indeksavimo kriterijų, nuo kurio tiesiogiai priklauso kaip bus reitinguojamas vienas ar kitas jūsų svetainės vidinis puslapis Google paieškoje. Algoritmai nuorodas į svetainę vertina kaip tam tikrą signalą, kad svetainės turinys yra vertingas arba įdomus, jeigu juo dalinasi kitos svetainės.

 Kas yra nuorodos?

 Nuorodos yra aktyvuotas tam tikras tekstas, ant kurio užvedus rodyklę ir nuspaudus atsidaro kita svetainė arba tos pačios svetainės kitas vidinis puslapis. Pavyzdžiui, puslapis X yra apie turizmą Vilniuje, tame puslapyje yra straipsnis apie nakvynę Vilniuje, o tame straipsnyje yra nuoroda į nakvynės namus. Nuspaudus nuorodą apie nakvynės namus atsidaro nakvynės namų tinklalapis.

Kuo naudingos yra nuorodos?

Be to, kad nuorodos yra vienas svarbiausių išorinio SEO kriterijų, jos turi ir daugiau pridėtinės vertės. Tai yra visai neblogas reklamos būdas prisitraukti kažkurios svetainės auditoriją į savo svetainę, aišku, turint joje savo nuorodą. Nuorodos gali atvesti papildomą srautą į svetainę, kurio dalis konvertuosis ir pirks Jūsų prekes ar užsakinės paslaugas. Iš esmės, kuo daugiau nuorodų, tuo didesnė yra tinklapio sklaida. Žinoma, kalbant apie nuorodas, reiktų nepamiršti, kad svarbiau yra kokybė nei kiekybė.

Kokios būna nuorodos?

 Visos SEO nuorodos yra skirstomos į vidines ir išorines. Vidinės yra tokios nuorodos, kurios yra tame pačiame puslapyje ir nukreipia į to paties puslapio kitą vidinį puslapį. Pvz., yra internetinė parduotuvė Y, kuri prekiauja buitine technika. Tos parduotuvės vidiniame puslapyje „dulkių siurbliai“ yra nuoroda į tos pačios parduotuvės kitą vidinį puslapį „dulkių siurblių keičiami maišai“ – tokia nuoroda bus vadinama vidine nuoroda.

Kai nuorodos nukreipia iš vienos svetainės į kitą – tai yra vadinama išorinėmis nuorodomis.

Vidinės ir išorinės nuorodos yra klasifikuojamos smulkiau.

Tekstinės

Tai yra tokios nuorodos, kurios būna įdėtos tarp teksto. Paprastai būna įterptos į straipsnius, aprašymus ar panašiai. Kaip pavyzdys, gali būti ši tekstinė nuoroda, kuri nukreipia į puslapį, kuriama taip pat kalbama apie SEO dalykus. Paryškinta teksto dalis ant nuorodos yra vadinama anchor tekstu. Anchor tekste kartais galima naudoti reikalingus raktinius žodžius.

Footer (apatinės)

 Tokios nuorodos dažniausiai būna tituliniame puslapyje, apačioje. Jas paprastai įsideda svetainę sukūrusios įmonės su nuoroda į jų pačių tinklapį. Footer nuorodomis piktnaudžiauti nereiktų – per didelis jų skaičius lyginant su kitokiomis nuorodomis, gali sukelti Google algoritmui įtarimų.

Visuose puslapiuose matomos (sitewide)

 Šios nuorodos matomos ne tik tituliniame puslapyje, bet ir visuose vidiniuose svetainės puslapiuose. Pati nuorodos vieta gali būti įvairi (viršuje, apačioje), bet dažniausiai pasitaiko dešiniajame šone. Su visuose puslapiuose matomomis nuorodomis reiktų elgtis itin atsargia nes Google gali jas traktuoti kaip spaminimą ir nubausti.

Peradresuojančios (redirects)

 Dažniausiai naudojamos tada, kai svetainėje pasikeičia turinys ir senas puslapis nukreipia į naują puslapį (pvz., pasibaigia kažkokios prekės, o vietoje jų pradedamos pardavinėti naujos). Patartina daryti 301 numerio peradresavimus – jie yra ilgalaikiai ir perneša iš seno puslapio į naują daugiausiai sukaupto SEO autoriteto.

Taip pat peradresavimai daromi, kai svetainei yra įdiegiamas saugumo SSL sertifikatas ir svetainės protokolas pereina iš http:// į https://.

 Vaizdinės (image)

 Vaizdinės nuorodos dažniausiai naudojamos reklamuojant – kuomet matomas baneris, logotipas. Jos, lyginant su tekstinėmis nuorodomis, turi mažiau SEO „svorio“ ir įtakos reitingavimo rezultatams.

 Sekamos, nesekamos (follow, nofollow)

 Sekamos (follow) nuorodos turi daug daugiau optimizavimo naudos, negu nesekamos (nofollow). Tačiau, jeigu visos nuorodos bus tiktai sekamos, galima turėti problemų, nes natūraliai taip nebūna ir Google gali kilti įtarimas.

Indeksuojamos, neindeksuojamos (index, no index)

 Indeksuojamos nuorodos nurodo Google robotams, kad su nuoroda yra viskas gerai ir ją reikia indeksuoti. Neindeksuojamos – atvirkščiai, nurodo, kad į nuorodą nereikia kreipti dėmesio. Tokios nuorodos iš SEO pusės yra bevertės. Kai kuriuose puslapiuose visos nuorodos yra nofollow (dažnesnis atvejis), arba noindex (retesnis atvejis) – forumuose, nuorodų kataloguose ir panašiai.

 Naviguojančios (meniu)

 Meniu punktuose (dažniausiai svetainės viršuje) esančios nuorodos, kurios nukreipia į prekių, paslaugų puslapius arba tokius puslapius, kaip „Apie mus“, „Kontaktai“. Meniu nuorodos turi mažiau SEO vertės negu dauguma kitų nuorodų.

 Kenksmingos (spammy)

 Dar vadinamos toksinėmis, kenksmingos nuorodos, kurios duoda žalos iš SEO pusės – dėl jų buvimo pozicijos Google paieškoje ne kyla, o krenta. Šitokias nuorodas patartina kuo greičiau pašalinti arba pranešti Google, kad nekreiptų į jas dėmesio.

Kartais nesąžiningi konkurentai užsako savo oponentams kenksmingų nuorodų, tam, kad nukristų jų pozicijos. Todėl reikalingas reguliarus išorinių nuorodų monitoringas. Kenksmingas savo svetainės nuorodas galite rasti Ahrefs svetainėje.

  Ahrefs, JavaScipt

 Prieš dedami nuorodą, įsitikinkite, jog ji bus ahrefs formatu. JavaScript formatas dažniausiai yra ignoruojamas Google botų ir tokia nuoroda gali neduoti jokios vertės.

 .edu, .gov

 Nuorodos, patalpintos tam tikruose puslapiuose greičiausiai duos daugiau naudos, nei patalpintos paprastuose. Tokie, išskirtiniai, puslapiai pasibaigia .edu ir .gov. .edu galūnė nurodo šviečiamojo pobūdžio tinklalapius – juos naudoja universitetai, švietimo organizacijos, mokslininkų svetainės. .gov paprastai naudoja JAV valstybinės įstaigos ir organizacijos.

Dauguma atvejų nuorodos duos daugiau naudos, nei žalos, jeigu laikysitės išorinio SEO taisyklių. Faktas, kad naudingesnės bus tos nuorodos, kurios bus įdomios žmonėms ir jie spaus tas nuorodas.

MARKETINGO AUDITAS

JŪSŲ ĮMONĖS MARKETINGO AUDITAS IR 2 VAL. KONSULTACIJA TIK 99 €

Registruokis
versmo

Koncentruotos vidinio marketingo žinios

baneris Sužinoti daugiau