Ar lojalumo/nuolaidų kortelės (sistemos) Jums yra pridėtinė vertė?

Tyrimą atliko „Marketingo valdymas“ , 2017 m. gegužės mėn.

Tyrimo tikslas – išsiaiškinti, kaip vartotojai vertina lojalumo-nuolaidų korteles.

 1. Pirmas klausimas „Ar gauta nuolaidų/lojalumo kortelė Jus skatina dažniau apsipirkti toje organizacijoje?“. Pusė respondentų (50 proc.) atsakė, kad lojalumo-nuolaidos kortelės skatina juos dažniau apsipirkti toje organizacijoje, kurios nuolaidų kortelę turi. 42 proc. respondentų pasakė, kad tai neturi įtakos jų apsisprendimui pirkti ar ne pirkti dažniau toje organizacijoje.  O 8 proc. – paminėjo, kad kartais tai lemia, bet dažnai priklauso nuo paties produkto. Taigi, nuolaidų/lojalumo kortelės daugumą vartotojų skatina dažniau apsipirkti toje organizacijoje.

1 nuolaidu korteles

2. Antruoju klausimu buvo siekiama išsiaiškinti, kokia lojalumo programa labiausiai patinka respondentams. 38 proc. respondentų vis dėlto norėtų gauti vienkartinę nuolaidą, pritaikoma čia ir dabar. 35 proc. dalyvių visos lojalumo programos pasirodė priimtinos ir tinkamos. Galima teigti, kad žmonėms patinka nuolaidos ir tai neturi didelės reikšmės, kokio pobūdžio jos yra. Tačiau mažiausiai susidomėjimo sulaukė kaupiamoji lojalumo sistema, kai 9 kartus pasinaudoji kažkokia paslauga, o 10 kartą – tau nemokamai suteikiama, vos 5 proc. apklaustųjų tokia sistema pasirodė patraukli. 4 proc. dalyvių nurodė savo variantus, t.y. vis didėjanti nuolaida kiekvieną kartą apsilankius. Bet lojalumo programa turi priklausyti nuo parduodamos prekės. Jeigu tai prekė, kurios dažnai nereikia, tai taikyti vienkartinę nuolaidą ((kai čia ir dabar gauni 5 -10 % nuolaidą prekei ar paslaugai), o jeigu tai dažnai perkama prekė – kaupiamąją sistemą (kai nuo pirkimo sumos tau grįžta 1 -5 % pinigų ir juos gali panaudoti kitam apsipirkimui).

2 lojalumo korteles

3. Trečiuoju klausimu „Kokiame formate patinka turėti lojalumo/ nuolaidų korteles?“ buvo siekiama išsiaiškinti, ar vis dar žmonėms patinka tradicinės plastikinės kortelės. Vis dėlto, 48 proc. respondentų atsakė, kad priimtiniausias variantas yra tradicinės plastikinės kortelės. 25 proc. apklaustųjų patiktų naudotis mobiliomis telefono programėlėmis, o 23 proc. būtų patenkinti, kad informaciją apie jiems skirtą nuolaidą būtų galima pritaikyti pasakius savo pavardę. 4 proc. respondentų išsakė savo nuomonę, kad būtų patogu, jeigu nuolaidos būtų pririštos prie banko kortelės. Taip pat įvardino, kad mobili nuolaidų programėlė išties patogi, tačiau retai tokią sistemą įmonės turi. O dar kiti paminėjo, kad geriausia momentinė nuolaida be jokių duomenų palikimo. Žmonėms vis dar nesinori palikti savo duomenų.

3 lojalumo korteles

4. Ketvirtu klausimu buvo siekiama išsiaiškinti, kaip žmonės reaguoja į QR kodą. Paaiškėjo, kad QR kodas yra visiškai nepopuliarus ir žmonės jo beveik neskanuoja. Netgi 73 proc. respondentų atsakė, kad pamatę parduotuvėje, kavinėje QR kodą niekad jo neskanuoja. 26 proc. paminėjo, kad kartais skanuoja, o tik vienas apklaustasis pažymėjo, kad iš karto tik pamatęs QR kodą jį skanuoja.

4 lojalumo korteles

2017 m. gegužės mėn. “MARKETINGO VALDYMAS” atliktame tyrime, dalyvių demografiniai duomenys:

Amžius

5 amzius

Lytis

7 lytis

Gyvenamoji vieta

8 gyvenamoji vieta

IŠVADOS

  1. Lojalumo-nuolaidų kortelės daro įtaką vartotojo apsisprendimui pirkti. Turint įmonės lojalumo kortelę klientas yra linkęs dažniau apsipirkti toje organizacijoje.
  2. Vartotojams labiausiai patinka, kai gaunama vienkartinė nuolaida apsipirkimo metu. Jie nemėgstu sudėtingų kaupiamųjų lojalumo sistemų.
  3. Lojalumo-nuolaidų kortelės vis dar yra viena iš pirkimą skatinančių priemonių. Dažnai vartotojams nesvarbu, kokia lojalumo sistema yra taikoma, svarbiausia, kad būtų padaryta nuolaida.
  4. Kokią lojalumo kortelę tinkamiausia siūlyti klientui, priklauso nuo siūlomos prekės ar paslaugos. Respondentai siūlo: kai prekė yra dažnai reikalinga, tai taikyti kaupiamąją sistemą, kai prekės nereikia dažnai – vienkartinę nuolaidą. Tuomet klientas liks patenkintas.
  5. Vartotojams vis dar priimtinos lieka tradicinės plastikinės kortelės. Nors vis daugiau žmonių nori, kad viskas būtų modernizuota (mobilios programėlės, duomenų bazės įmonės viduje), nes plastikinės kortelės yra nepatogios naudoti. Pamirštama, kad jas turi arba jos apkrauna pinigines.
  6. QR kodas nėra populiarus (netgi tarp jaunimo) ir retai kada skanuojamas vartotojų, todėl nuolaidą taikyti per QR kodus nerekomenduojama.