Paslaptinga reklamos rinka

Kodėl verslo dovanų ar spaudos darbų kainos skiriasi net keliais kartais, o už panašios kokybės internetinę svetainę vieniems pavyksta sumokėti mažiau, kai kitiems tuo tarpu tenka plačiai atverti piniginę? Dažnu atveju tai situacijos, kuomet tenka susidurti su paslaugas perpardavinėjančiomis agentūromis, kurios perka kitų įmonių siūlomus produktus ir po to juos parduoda brangiau. Kiekvienas verslas turi teisę nuspręsti, kokiu būdu bus uždirbami pinigai, tačiau į ką reikėtų atkreipti dėmesį žmonėms, kurie nori įsigyti tokių įmonių siūlomas prekes ar produktus?

Žmonės, kurie nėra dirbę reklamos rinkoje, nežino, jog yra daug įmonių, kurios atlieka tik perpardavinėjimo paslaugas, o pačios iš tikrųjų nieko nesukuria. Būtent dėl šios priežasties už panašius spaudos darbus ar verslo dovanas keliose skirtingose įmonėse galima permokėti net iki 3 kartų. Verslumo Mokyklos VERSMO įkūrėja Greta BESAKIRSKYTĖ tokiais atvejais pataria nepatingėti ir išsiųsti užklausą į mažiausiai penkias skirtingas įmones – tuomet bus galima išsirinkti geriausią pasiūlymą. „Dažnai žmonės, sulaukę pasiūlymų su konkrečiomis kainomis, nesupranta, dėl kokios priežasties jos taip skiriasi, tad vieni nusprendžia, jog brangesnis variantas bus ir kokybiškesnis, tuo tarpu taupesni pasirenka pigesnį pasiūlymą. Tokiais atvejais paslaugos kokybė dažniausiai nesiskiria ar skiriasi minimaliai, tik vieni už ją sumoka rinkos kainą, o kitiems tenka gerokai permokėti“,- situaciją komentavo G.Besakirskytė. Norint išsiaiškinti apie teikiamų paslaugų kokybę, ji rekomenduoja nevengti tiesioginių, konkrečių klausimų paslaugos tiekėjams – vertėtų pasiteirauti, ar jie patys yra gamintojai, ar turi specialią įrangą, kuo yra geresni už konkurentus. Svarbu patiems suprasti, dėl kokios priežasties yra siūloma didesnė nei rinkos kaina – ar taip yra tik dėl to, jog paslaugos yra perpardavinėjamos, ar siūlomi kiti papildomi niuansai, tokie kaip aukštesnė kokybė ar kur kas spartesnis gamybos laikotarpis.

Dažnai ženkliai skiriasi ir internetinių svetainių gamintojų siūlomos kainos, tačiau šiuo atveju vertėtų susikoncentruoti ne tik į jas – kur kas svarbiau, kokios paslaugos už nurodytą sumą yra siūlomos. Agentūros MARKETINGO VALDYMAS įkūrėja Vaiva MICKUVIENĖ pasakoja, jog žmonės dažnai susigundo mažesne kaina, tačiau neišsiaiškina, kas konkrečiai bus padaryta. „Mūsų darbo patirtis rodo, jog klientai, už internetinės svetainės kūrimą sumokėję iki 500 €, gauna vos kelis suprogramuotus mygtukus ir po to patys turi susidėti visą reikalingą informaciją. Tokiais atvejais net neverta kalbėti apie dizainą, vidinius SEO darbus ar unikalių tekstų rašymą, todėl patiems papildomai taip pat reikia pasirūpinti šių darbų atlikimu, o tai užima nemažai laiko ir galutiniame rezultate svetainė kainuoja daug daugiau, nei kad būtų perkama iš karto su visai darbais. Vis dėlto, didesnė kaina irgi ne visuomet reiškia aukštesnę kokybę – esame turėję klientų, kurie net ir sumokėjo už svetainės kūrimą kelis, o kartais – net keliasdešimt tūkstančių eurų, gaudavo panašų rezultatą, kaip ir sumokėję kur kas mažesnius pinigus – kartais tokios svetainės net neturėdavo mobiliosios versijos“,- patirtimi dalinosi V. Mickuvienė. Tokios įmonės pačios dažniausiai nekuria svetainių, o tiesiog perpardavinėja kitų atliekamus darbus užsidėdami ir savo antkainius.

Internetinių svetainių kūrimo paslaugas perpardavinėjančios įmonės dažniausiai nepagalvoja apie svetainės funkcionalumą ir neatsižvelgia į Google reikalavimus, todėl renkantis tinkamiausius partnerius, vertėtų pasiteirauti, kokių sričių specialistai dirbs prie Jūsų svetainės kūrimo. Komandoje turėtų būti ne tik programuotojas, tad svarbu pasidomėti, ar bus marketingo specialistas, galintis suprojektuoti vartotojui patrauklų tinklapį bei apgalvoti jo funkcionalumą, ar komandoje dirba tekstų kūrėjas, galintis taisyklingai aprašyti Jūsų veiklos specifiką ir dizaineris, galintis sukurti unikalų dizainą Jūsų tinklalapiui, ar bus sutvarkytas vidinis SEO. Atsižvelgus į tai, galima spręsti ir apie teikiamos paslaugos kokybę, tačiau taip pat vertėtų dar kartą pasiteirauti, kokios tiksliai paslaugos už nurodytą sumą yra siūlomos – optimalu, kai internetinių svetainių kūrėjai gali pasiūlyti dizainą, unikalius tekstus, vidinio SEO sutvarkymą, marketingo sprendimus, suformatuotą BLOG‘ą ir mobilią svetainės versiją. Samdant šiuos specialistus iš skirtingų įmonių, internetinės svetainės kaina gerokai padidėja, tačiau kokybė vis vien nebūna šimtaprocentinė. Todėl pasak marketingo specialistė Vaivos Mickuvienės – „optimalus sprendimas pasirinkti vieną kompaniją, kurioje dirba visi anksčiau vardinti specialistai: marketingo specialistas, dizaineris, programuotojas, SEO specialistas, tekstų rašytojas“.

Panaši situacija laukia ir tų, kurie domisi reklamos galimybėmis įvairiose medija kanaluose – televizijoje, radijuje, spaudoje, lauko stenduose ir t.t. Tokiais atvejais Jūsų laukia dvi galimybės: kreiptis tiesiogiai į dominantį medija kanalą arba į reklamos agentūras. Pastarosios dažniau būna nusiderėjusios šiek tiek mažesnes kainas, tačiau jomis ne visuomet galėsite pasinaudoti ir Jūs, kadangi daugelis medija agentūrų tokiais atvejais užsideda ir savo antkainį. Neapsigauti pavyks tuomet, jeigu pasiryšite užklausas išsiųsti tiek medija agentūroms, tiek patiems medija kanalams – šiuo atveju užslėptų niuansų nėra, tad sulaukus pigesnio pasiūlymo, juo drąsiai galima pasinaudoti. Žinoma, geriausiai savo produktą išmano tie, kas jį sukūrė, tačiau jeigu medija agentūra siūlo mažesnį įkainį nei pats kanalas, nevertėtų praleisti progos sutaupyti.

Tai padaryti pavyks ir kitais atvejais, jeigu investuosite šiek tiek savo laiko ir paieškosite geriausio kainos ir kokybės santykio. Svarbu žinoti, kokios rinkos kainos šiuo metu vyrauja ir kodėl kai kurie pasiūlymai gerokai nuo jų skiriasi – ar taip yra dėl atliekamų darbų kokybės ir spartaus greičio, ar vis dėlto tenka bendrauti su perpardavinėtojais.