Patarimai renkantis pradavimo vadybininkus 

Galima teigti, kad pardavimo pasiekimai, o kartu ir įmonės rezultatai rinkoje didžiąją dalimi priklauso nuo įmonės pardavimo atstovų kvalifikacijos. Tinkamai parinkti darbuotojai padės įmonei pasiekti aukštesnių rezultatų ir sėkmingai konkuruoti rinkoje dėl šių priežasčių:

  • Pardavimo atstovų darbo efektyvumas gali labai svyruoti, todėl labai svarbu parinkti šiam darbui tinkamus žmones;
  • Pardavimo kaštai yra nemaži, taigi jei įmonė nusprendžia turėti aukščiausios kompetencijos pardavimo agentus, vadinasi, ir jų atlyginimai turės būti aukštesni už vidutinius;
  • Pardavimo atstovų pasiekimai, mokymo ir pardavimo efektyvumas daug priklauso nuo vidinių darbuotojų savybių. Todėl labai svarbu, kad į darbą būtų atrinkti tinkami kandidatai, kitaip dėl blogos atrankos kokybės kompanija gali patirti nemažų nuostolių.
  • Kompetentingų  pardavimų atstovų atranką tikslingiau patikėti personalo atrankos įmonėms.

Nustatyta, jog efektyviausiai dirbantys pardavimo agentai pasižymi trimis pagrindiniais bruožais (Doil, 1999)

  • Aukštu tikslo siekimo motyvacijos lygiu, kurio pagrindas – individualus lyderiavimo poreikis;
  • Empatija: geram pardavėjui būdinga savybė – suprasti pirkėjo jausmus ir sukurti su juo šiltus asmeninius santykius;
  • Pasitikėjimu savimi: toks pardavėjas yra įsitikinęs, jog yra pakankamai profesionalus, kad parduotų bet kokią prekę bet kuriam pirkėjui.

Norint priimti aukštos kompetencijos pardavimo atstovus, būtina kvalifikuotai atlikti darbuotojų atranką. Darbuotojų verbavimo ir atrankos procesą sudaro šie etapai:

  • Pareigybės aprašymo ir reikalavimų darbuotojui parengimas;
  • Darbuotojų verbavimo šaltinių ir komunikacijos priemonių pasirinkimas;
  • Darbuotojų atrankos vykdymas;
  • Darbuotojų priėmimas, apmokymas ir adaptacijos procesas.