Kodėl geri darbuotojai palieka sėkmingas įmones?

Nors žmogui ir patinka jo darbas, bet visada po truputį jo entuziazmas blėsta. Neretas atvejis, kai geras darbuotojas, rodantis puikius rezultatus tiesiog palieka mėgstamas pareigas sėkmingose įmonėse. Kodėl taip nutinka?

Faktas tai, kad geri darbuotojai sėkmingų įmonių dažniausiai nepalieka staiga, viskas kaupiasi po truputį. Kad išvengtumėte darbuotojų praradimo, reikia juos stebėti. Keltas patarimų, kaip išsaugoti gerus darbuotojus:

  1. Motyvacijos mažėjimas ir nusivylimo didėjimas. Tai pastebėti nėra lengva ir viskas vyksta iš lėto. Darbdavys norėdamas išsaugoti savo darbuotojus privalo pagalvoti apie priemones, kaip tai daryti.
  2. Klaidinga manyti, kad darbuotojai palieka įmonę, jie dažniau palieka savo tiesioginį vadovą. Norint išlaikyti rezultatyvius darbuotojus, tai vadovaujantis žmogus turi sugebėti pastebėti ir įvertinti darbuotojų talentus.
  3. Darbuotojai tarpusavyje nėra lygūs. Žmogui, kuris rodo aukštus rezultatus, yra atsidavęs darbui ir skiria jam daug laiko, yra svarbu pajausti ir žinoti, kad jo pastangos nėra bevaisės ar nepastebimos. Todėl geriems darbuotojams vienodas visų vertinimas sukelia blogas emocijas. Dažnai būna, kad vadovai norėdami išlaikyti visus darbuotojus patenkintus, juos įvertina vienodai. Tokią situaciją uoliausi ir darbščiausi darbuotojai vertina nepalankiai. Jiems atrodo, kad nesvarbu, kiek viršvalandžių jie dirbs ar kiek papildomų pajamų atneš įmonei, vis tiek vadovams visi bus vienodai svarbūs. Nors akivaizdžiai vieni atneša daugiau naudos. Sėkmingiausi darbuotojai pradeda blogai jaustis dėl to vadovo elgesio ir tai užtikrina, kad vieną dieną jis paliks šią darbo vietą.
  4. Objektyvus vertinimas. Darbuotojų vertinimas nėra paprastas dalykas. Dažniausiai įmonėse susiduriame, kad dažniau vertinama per mažai, nei per daug. Vadovas turėtų nuolat vertinti savo pavaldinių darbą ir teikti jiems dažną grįžtamąjį ryšį. Grįžtamasis ryšis negali būti sakomas vien tik per kritiką, visai netylint pagyrimus.  Žmonės, kurie nusipelno įvertinimo ir negauna pagyrimų ima žvalgytis galimybių kitur.
  5. Komandinių tikslų suteikimas. Vadovai mėgsta suteikti konkrečias užduotis savo darbuotojams ir tik apie jas kalbėti. Žinoma, kad aiškus darbų padalijimas ir savo funkcijų žinojimas gali užtikrinti didesnį produktyvumą daugelyje situacijų. Tačiau vertingi darbuotojai aukodami savo jėgas darbui, nori jaustis bendro tikslo dalimi, dalyvauti sprendimų priėmimo procese bei suprasti dėl ko stengiasi. Jei vadovas norės perspektyvų darbuotoją tiesiog paversti „sraigteliu“, tai tik paskatins greičiau jį palikti įmonę.
  6. Laisvės suteikimas darbuotojams. Talentingi žmonės trokšta laisvės, o bet kokios taisyklės juos gniuždo. Bendravimo galimybių nebuvimas, pramogų neturėjimas ir panašiai, iš darbuotojo atima  energiją ir norą stengtis. Vadovas turi skirti laiko komandos įkvėpimui, skatinimui ir motyvavimui. Kai darbuotojai jaučia nuoširdų rūpestį ir draugiškumą dėl jų tobulėjimo, tai jie mielai ilgiau dirba ir skiria daugiau jėgų, kad pasiektų geresnių rezultatų.

Būna kelios situacijos, kurios tikrai nepadeda išsaugoti darbuotojo:

  • Kai nėra pagiriami rezultatyvus darbuotojai.
  • Kai vadovai pernelyg atlaidžiai vertina prastai dirbančius pavaldinius.

Elementaru, kad darbovietėje, kurioje prasti darbo rezultatai vertinami atlaidžiai, motyvacija stengtis greitai dingsta iš gerų darbuotojų. Taigi, darbuotojams, kurie skiria daug laiko ir pastangų, labai svarbu, kad vadovai aktyviai, racionaliai ir aiškiai įvertintų pavaldinius pagal jų kuriamus rezultatus. Darbuotojų kaita yra natūralus procesas, kurį patiria kiekviena įmonė. Tačiau Lietuvoje mažėja žmogiškieji ištekliai, todėl svarbu išlaikyti pelningus darbuotojus. Norint laimėti šioje konkurencinėje kovoje, reikia daug dėmesio skirti savo geriausiesiems specialistams ir investuoti į tinkamą vadovų parengimą, kad jie sugebėtų pasirūpinti savo darbuotojais.

marketingo seminaras, mokymai

REGISTRUOKIS
JŪSŲ ĮMONĖS MARKETINGO AUDITAS IR KONSULTACIJA
tik 60 €
UŽSISAKYK
PROFESIONALIĄ INTERNETINĘ SVETAINĘ NUO…IKI
SU MOBILIA VERSIJA

Marketingo paslaugos, kainos