Ką apie žmogų sako jo veidas ir kaip tai pritaikyti pardavimuose?

Pirmą kartą pamatę žmogų, jį įvertiname: jo išvaizdą, kūno kalbą ir pan. Būtent tam tikri dalykai, kaip veido bruožai, gali daug pasakyti apie žmogų ir jo elgseną. O visas tas žinias pritaikius pardavimuose, galite įsigyti daugiau klientų.

Žmogaus veidą galima suskirstyti į tris teritorijas:

  • Nuo smakro apačios iki nosies pradžios. Tai instinktų zona. Pas sportininkus dominuoja ši sritis.
  • Nuo nosies apačios iki antakių vidurio. Nosis yra jausmų sritis ir parodo ant kiek stipriai pas žmogų yra išreikšti jausmai. Tai jausmų zona. Pas menininkus dominuoja jausmų zona.
  • Nuo antakių vidurio iki plaukų pradžios. Tai intelekto zona. Ši zona dominuoja pas mokslininkus.

Žandikauliai:

  • Kuo platesnis žmogaus žandikaulis, tuo stipresnis yra jo AŠ. Žandikaulio plotis parodo žmogaus stuburo stiprumą. Kuo platesnis žandikaulis, tuo žmogus labiau negali pakęsti kitų žmonių valdžios. Taigi, jei pirkėjas turi platų žandikaulį, tai jį spaudžiant pajusite didesnį pasipriešinimą. Norint, ką nors parduoti plataus žandikaulio savininkui, reikia parodyti nuolankumą ir sukurti iliuziją, kad žmogus pats priima sprendimą. Be to, kuo platesnis žandikaulis, tuo labiau yra žmogus susireikšminęs. Tai tokį žmogų reikia liaupsinti, girti ir pan.
  • Kuo prakaulesnis ir griežtesnis žmogaus žandikaulis, tuo daugiau žmogus yra perfekcionistas. Visi turintys griežtų linijų žandikaulius viską daro tobulai, atkreipia dėmesį į detales ir smulkmenas. Kai susiduriate su tokiu klientu, turite gerai apgalvoti visas detales. Šie žmonės vertins Jūsų aprangą, kaip pateikiate save ir produktą. Labai svarbu su tokiu klientu palaikyti santykius po pardavimo. Niekada nevėluoti į susitikimus ir įvykdyti tai, kas buvo prižadėta. Jie duoda suklysti du kartus, trečio jau nebūna.

Smakras:

  • Apvalus smakras. Tai vadovų smakras, nes šie žmonės visada imsis iniciatyvos. Vadovui negalima pardavinėti iš karto. Pirma, kalbėti abstrakčiau, bet nepardavinėti. Kai lyderiui kažką pradedama aiškinti, tai jam tampa neįdomu. Taigi, vadovą nuginkluokite neutraliomis frazėmis bei komplimentais, pagyrimais iš visų pusių, o kai vadovas pradės gerai jaustis, tuomet galima pradėti pardavimą. Tokiu būdu bus sukurta iliuzija, kad vadovas pats priėmė sprendimą.
  • Atsikišęs smakras. Kuo daugiau atsikišęs smakras, tuo jis yra stipresnis.
  • Nugvelbtas smakras. Nugvelbtą smakrą turintys žmonės linkę nepasitikėti aplinkiniais, yra įtarūs. Kuo daugiau smakras nugvelbtas, tuo daugiau žmogus turi pavydo ir nepasitikėjimo savimi. Pardavinėjant tokiam žmogui, nereikia slėpti to, kas yra neigiamai susiję su preke, jokių bandymų apgauti. Šie žmonės yra įtarūs, todėl greitai pajunta apgaulę. Turite sukurti pasitikėjimą. Taip pat negalima spausti, nes pabėgs. Kalbėdami su tokiu pirkėju iš jo pusės girdėsite daug abejonių, turite užgesinti visas baimes argumentuojant.
  • Lygus smakras. Lygų smakrą turintys žmones yra susirūpinę savo išvaizda, ką apie juos pagalvos kiti. Tokius klientus reikia girti.
  • Išsinešęs smakras. Kuo labiau išsinešęs smakras į priekį, tuo valingesnis, stipresnis žmogus, tai nugalėtojo smakras.

Lūpos:

  • Vidutiniškos, storos lūpos niekuo neįtakoja pardavimo.
  •  Vienintelės plonos lūpos reikalauja išskirtinumo. Turintys plonas lūpas neperka daikto dėl to, kad pasimaivyti prieš kitus, jie perka daiktus tik dėl to, kad jiems jų reikia. Plonų lūpų savininkui reikia pardavinėti faktinę naudą.
  • Žmonės, kurie turi plonas lūpas ir trumpą kaklą, bijo naujovių.
  • Kuo storesnės lūpos, tuo daugiau žmogus kalba. Jei norima, kad paslaptis būtų paskleista, tai tereikia paslaptį pasakyti storų lūpų savininkui ir visi žinos.
  • Žmonių turinčių plonas lūpas minusas – jie nemoka guostis, nemoka paprašyti pagalbos sau. Jei jiems kažkas šiandien nepatiko, tai užsidarys viduje.
  • Žmonės turintys plonas lūpas pasižymi sarkazmu. Pardavėjas gali naudoti lengvą sarkazmą, tuomet pirkėjui pasidarys įdomu ir taip susidraugausite.

Nosis:

  • Ilga nosis. Kuo ilgesnės žmogaus nosis, tuo jausmai stipriau įtakoja žmogų. Kuo ilgesnė nosis, tuo ilgiau žmogus reaguoja į situaciją, jam reikia viską pajausti, išjaust. Vyrai su ilgomis nosimis gali pasakyti kelis kartus per dieną myli. Ilgos nosies savininkus nežavi akcijos ir nuolaidos. Šiuos žmonės valdo emocinis intelektas. Jeigu turite pirkėją, kuris turi ilgą nosį, tai jiems svarbu santykiai. Taigi, 90 proc. laiko kalbėkite apie kažką ir 10 proc. turi užimti pardavimas. Santykiai, bendravimas ir jų palaikymas „ilgai nosiai“ labai svarbu. Pardavimas visada turi būti pačioje pabaigoje. Su tokiu klientu būtina palaikyti santykius po pardavimo. Jeigu užmezgėte kontaktą su „ilga nosimi“, tai jis bus nuolatinis, lojalus bei ištikimas klientas.
  • Trumpa noris. Kuo trumpesnė nosis, tuo mažiau jausmų. Vyrai su trumpomis nosimis pasakys porą kartų per gyvenimą, kad myli. Lietuvoje dominuoja trumpa nosis. „Trumpa nosis“ be nuolaidos iš vis nieko nepirks. Kuo trumpesnė žmogaus nosis, tuo svarbiau skaičiai, faktai ir nauda.

Akys:

  • Akys į viršų. Tai grobuonies parametras, nes visi gyvūnai, kurie valgo kitus gyvūnus turi akis į viršų. Tai visi verslininkai.
  • Normali akių padėtis yra tiesiai. Tai žmogus realistas.
  • Akys į apačią. Tai sako, kad žmogus pesimistas. Nemelavimas ir žaidimas atviromis kortomis yra ginklas, kaip nuginkluoti pesimistą. Neslėpkite nieko, kas yra neigiamo su Jūsų preke ar paslauga, tada pesimistas neturi už ko užsikabinti.

Taigi, žmogaus veidas daug išduoda apie jį patį ir pardavėjams pasako, kaip prie tam tikro kliento prieiti, kad įvyktų pardavimas.