Alegorinė istorija. Trumpa istorija apie pardavėją po vieno klientų poreikių išsiaiškinimo seminaro

alegorine istorija apie pardavimusSakoma – mokytis, mokytis ir dar kartą mokytis. Tačiau netgi mokytis reikia mokytis. Tai aktualus dalykas praktikoje pritaikant įvairius seminarus.

Logika visur atrodo yra paprasta – kuo daugiau žinių gausiu, tuo daugiau naujų įgūdžių turėsiu, o turint kuo daugiau įgūdžių, tuo daugiau galima žinių panaudoti praktiškai. Kuo daugiau žinių pritaikysiu, tuo daugiau parduosiu. Taigi, atrodo viskas nėra sunku, tereikia būti aktyviam ir veikti. Bet vis dėlto ne viskas taip paprasta. Trumpa istorija apie pardavėją po vieno klientų poreikių išsiaiškinimo seminaro.

Pardavėjas dirba specializuotoje parduotuvėje, prekiaujančia įvairiausiu popieriumi.  Į parduotuvę užeina klientas ir paprašo popieriaus lapo:

- Man, prašau, popieriaus lapo.
- Kam popierius bus naudojamas?
- Laiškui.
- Kokio formato?
- Įprasto, kad galėčiau išsiųsti voke.
- Matote, vokų būna įvairių.
- Na, štai tokiam vokui reikia.
- O kokios Jums spalvos popieriaus: balto, rausvo, melsvo?
- Duokite baltą.
- O Jums paprasto ar kreidinio?
- Man tas pats, duokite paprastą!
- O kam rašysite?
- Koks Jūsų reikalas?
- Na, kaip gi: dalykiniam laiškui – vienas popierius, meilės laiškui – kitas, su rožele, pavyzdžiui.
- Duokite tinkančio laiškui draugui, be roželių!
- Jums su reljefiniu ornamentu, o, gal, su vandens ženklais?
- Nei su tuo, nei su tuo, duokite man paprasto popieriaus lapą!!!
- O kokia rašymo priemone Jūs rašysite?
- Kokia norėsiu, tokia ir rašysiu, duokite man pagaliau kokį nors lapą!!!
- Ne, taip juk negalima, rašaliniam parkeriui reikalingas visai kitoks popierius nei šratinukui.
- Šratinukui, po paraliais, duokite…!
- O kokiu paštu ruošiatės laišką siųsti?

Į parduotuvėje įeina dar vienas klientas ir nutraukia pokalbį. Vyras po pažastimi turi unitazą. Pastato nešulį ir atsisuka į pardavėją, sakydamas: „Čia mano tualetas, o čia mano sėdynė!!! Ar galiausiai aš galėsiu gauti rulonėlį tualetinio popieriaus?“

Taigi, nors atrodo pardavėjas puikiai įsisavino seminaro temą apie kliento poreikių išsiaiškinimą, tačiau kažin ar klientas norės dar kartą užsukti į šią parduotuvę.