Kryžminis Pardavimas

Vykstant tiesioginiam pardavimui naudojamas pardavimo būdas, kai tam pačiam pirkėjui parduodamas papildomas gaminys ar paslauga, nesusijusi su pagrindinės prekės ar paslaugos savybėmis.

Pardavimo procesas apima Marketingo skyrių ir Pardavimų skyrių. Aprašyto proceso pagrindu turi būti kuriamos tvarkos:

  • papildomų – kryžminių paslaugų pardavimo taisyklės;
  • papildomų – kryžminių paslaugų katalogas;
  • papildomų – kryžminių paslaugų pristatymo informacinė medžiaga (prezentacijos, komercinių pasiūlymų šablonai).

Naudojant kryžminio pardavimo metodą, reikia laikytis keleto pagrindinių taisyklių:

  • papildomą gaminį vartotojui pasiūlyti tik tada, kai jis įsigijo pagrindinę prekę;
  • papildomų siūlomų produktų negali būti daugiau nei trys, ir jų savybės negali būti susijusios su pagrindine preke. Pvz. Jūs pagrindinė prekė yra stalas, o papildoma prekė gali būti šviestuvas, kilimas ar kėdė;
  • jei vartotojas, po pirmo pasiūlymo atsisakė pirkti, pasiūlyti dar kartą, nes tai dažniausiai būna pirminė, neapgalvota psichologinė vartotojo elgsena;
  • jei vartotojas kelis kartus atsisako jūsų pasiūlymo įsigyt papildomą prekę, trečią kartą jau jau siūlyti nereikėtų.