Kaip teisingai sukurti logotipą?

Kuriant verslą ar norint jį išlaikyti, pirmiausiai viską reikia pradėti nuo įvaizdžio kūrimo – pavadinimas, logotipas, internetinė svetainė. Profesionaliai atrodantis logotipas siunčia pasauliui žinutę, kad įmonė yra rimta. Tačiau tokį logotipą sukurti nėra lengva. Taigi, pavadinimo ir logotipo sukūrimas yra vienas pirmųjų verslininko žingsnių savo marketingo strategijoje.

Logotipas – tai prekės ženklo atspindys, kuris padeda kompaniją padaryti atpažįstama.

Norime duoti keletą logotipo sukūrimo patarimų. Šie patarimai yra universalūs, todėl tikrai tiks ir Jūsų verslui.

  • Logotipe naudokite savo įmonės ar produkto pavadinimą. Abstrakčius didelių kompanijų logotipus mes atpažįstame tik dėl ilgų veiklos metų. Todėl, jeigu Jūsų įmonė yra smulki ar vidutinė, tai geriausiai panaudoti pavadinimą. Pavadinimas turi būti aiškus, lengvai ištariamas ir įsimenamas. Pavadinimas kuria įmonės įvaizdį. Gerai apgalvokite, kokią veiklą vykdote, kaip save norite pateikti, į kokią rinką einate ir kas yra Jūsų potencialūs klientai. Taigi, tinkamai parinktas pavadinimas prisideda prie įmonės ar produkto sėkmės.
  • Venkite įmantrių logotipų. Logotipo sėkmės garantas  – paprastumas, tinkamus tikslinei auditorijai ir originalumas.
  • Verslo klientų nesužavės puošnūs logotipai.
  • Logotipe nereikia naudoti daug smulkių detalių, tai apsunkina ne tik jo supratimą, bet ir naudojimą įvairiais formatais. Mažos detalės gali susilieti į vieną, neaiškią masę ir prarasti logotipo vaizdo esmę.
  • Kurkite lengvai suprantamą logotipą. Logotipo turėjimo esmė, kad Jūsų produktas bei paslauga būtų atpažįstama klientams. Jeigu Jūsų logotipas bus sunkiai suprantamas, tai vargu ar jis bus įsimintinas.
  • Logotipas neturi reikalauti didelių intelektualinių sugebėjimų. Pirmiausia, logotipas turi būti aiškus ir greitai suvokiamas. Kai informacijos tiek daug, o laiko tiek mažai, blogas logotipas bus tas, kuris privers klientą ilgai tyrinėti logotipą ir bandyti suprasti, kas ten yra.
  • Logotipo nereikia pradėti kurti, jeigu neturėsite išsamus ir nuoseklaus marketingo plano. Jeigu nebus rinkodaros plano, tai ir gražiausiais logotipas nepadės. Logotipas turi atspindėti Jūsų įmonės viziją ir kokią žinutę norite skleisti būsimiems klientams.
  • Nepatingėkite paieškoti dizainerio logotipo sukūrimui. Logotipo sukūrimas iš esmės yra menas, o ne mokslas. Logotipo kūrimą patikėkite profesionaliam ir patikimam grafikos dizaineriui. Dizainerį rinkitės pagal jo atliktus darbus. Puikiai pamatysite dizainerio braižą, stilių ir galimybes. Kurdami logotipą turite turėti aiškias gaires, ko norite. Taip pat turi būti suformuota ir aprašyta įmonės veikla, tikslai ir siekiai. Tai svarbu, nes tuomet dizaineris Jūsų idėją galės pavaizduoti per logotipą.
  • Nepradėkite sukurto logotipo tobulinti. Net devyni iš dešimties verslininkų vis nori tobulinti logotipą, geriau tą laiką tinkamai paskirstykite kitoms veikloms.
  • Venkite madingų logotipų. Jeigu kursite logotipą, kuris yra paskutinės mados, tai neišvengiamai vėliau jį reikės keisti. Logotipo keitimas mažina žinomumą ir žinutės nuoseklumą.
  • Kurkite tokį logotipą, kuris galėtų tarnauti mažiausiai penkerius metus.
  • Logotipas turi turėti savo naudojimo aprašą (angl. brandbook). Šiame apraše turi būti numatytas ir aprašomas logotipo naudojimas skirtinguose fonuose, vienspalvis naudojimas, negatyvinis vaizdas, kokie yra spalvų kodai, koks naudojamas šriftas, mažiausias naudojamas dydis ir pan.
  • Kuriant logotipą reikia pagalvoti apie tai, kas tinka Jūsų tikslinei auditorijai ir apie tam tikrus tautinius kultūrinius aspektus.
  • Logotipe turi būti tam tikri prasmė. Asociacija nebūtinai turi būti itin aiški, bet kodėl būtent toks logotipas, tai turi būti pagrįsta.

Kuriant logotipą svarbu:

  • Vektorinis formatas.
  • Tiksli forma.
  • Dydis. Logotipas turi gerai atrodyti ant didelių reklaminių objektų ir plakatų.
  • Spalvų pasirinkimas. Logotipas turi būti gerai matomas tiek ant balto, tiek ant juodo fono. Todėl reikia derinti spalvas. Norint sukurti šilto atspalvio logotipą, naudokite raudoną, geltoną spalvas ar geltonai spalvai giminingus atspalvius. Nenaudokite ryškių spalvų, jos tik erzins stebėtoją. Kuriant solidesnio pobūdžio logotipą naudokite tamsesnes spalvas – pilka, juoda ar rusva. Taigi, spalvos aplinkiniams sukelia tam tikras emocijas, todėl gerai žinokite, kokias emocijas turėtų sužadinti Jūsų logotipas. Žalia ir rusva spalva veikia raminančiai, o raudona, oranžinė ar geltona žadina emocijas ir jausmus.
  • Ilgaamžiškumas. Nepatartina kurti logotipo, kuris asocijuotųsi su žinomų firmų logotipais. Prarasite originalumą ir išskirtinumą.
  • Šriftas. Venkite populiariausių šriftų. Įsitikinkite, kad net ir sumažinus logotipą, jo užrašas bus matomas ir įskaitomas. Naudokite tik vieną šriftą ir vieną dydį. Kitu atveju sukursite netvarkingą ir nepatrauklų logotipą.

Taigi, logotipo kūrime egzistuoja paprastumas. Genialu tai, kas paprasta. O ar jis gražus ar ne, tai jau skonio reikalas, nes jo žinomumas ir grožis priklauso nuo jo populiarinimo.

marketingo seminaras, mokymai

REGISTRUOKIS
JŪSŲ ĮMONĖS MARKETINGO AUDITAS IR KONSULTACIJA
tik 60 €
UŽSISAKYK
PROFESIONALIĄ INTERNETINĘ SVETAINĘ NUO…IKI
SU MOBILIA VERSIJA

Marketingo paslaugos, kainos