Kaip pristatyti save prezentacijoje?

Žmogaus prekinis ženklas – tai, ką už jį kalba jam už nugaros. Kaip pristatysite save ir savo produktą, priklauso Jūsų verslo sėkmė. Pasiimkite kokią nors savybę ir ją sau prisiskirkite, kaip legendą. Tai reikia surasti įdomų dalyką, kurio kiti nežinotų ir taip kitus sudominti. Galima papasakoti sėkmingą įmonės istoriją.

Norint greitai sudominti žmonės, reikia parengti – lifto (arba žaibiška, ledlaužio) prezentaciją. Lifto prezentacija – 30-90 sekundžių trunkantis trumpas, kruopščiai suplanuotas verslo aprašymas, kurį gali suprasti ir 8metis vaikas, ir jo senelis. Tai turi būti trumpas ir įtikinantis pranešimas. Per tą prezentaciją reikia pasakyti savo išskirtinumą ir naudą.

5 žingsniai, kaip padaryti prezentaciją:

  • Tikslinė auditorija. Gerai apgalvokite, kas yra Jūsų tikslinė auditorija – ko jie nori, kas jie tokie, kas yra sprendimų priėmėjas.
  • Svarbiausias punktas – koks sumanymas/idėja. Nurodykite, ką Jūs darote ir ką darote išskirtinai. Konkrečiai kalbėkite. Šiai daliai galima skirti iki pusės laiko visos prezentacijos.

Istorija apie du „reklamščikus“. Kalbasi du reklamistai. Vienas sako: – Reklaminis tekstas turi būti trumpas, kitaip jo niekas neskaitys. Kitas sako – Lažinamės, kad galiu parašyti dviejų puslapių reklaminį tekstą ir Tu jį skaitysi? Vaikinas atsako – Ne, tikrai neskaitysiu. Kitas vaikinas sako – Skaitysi, nes tas tekstas bus apie Tave.

Taigi, klientui svarbus jis pats ir jam teikiama naudą. Nuo to, kaip save pozicionuosite priklausys, kiek sėkmingi Jūs būsite.

Pozicionavimo galimybės:

    • Sprendžiate problemą, kuriai prieš tai nebuvo sprendimo. Privalumas – klientas mažai jautrus kainai, svarbiausia, kad būtų išspręsta problema. Pavyzdžiui, specifinės šunų ligos ir yra tik keli daktarai, kurie su tuo dirba.  Jeigu žinote kliento problemą, tai sprendžiate ją. Pavyzdžiui, viskas iš vienų rankų, nes nereikia bėgioti per visus.
    • Tenkinate specifinį nuolatinį poreikį. Pavyzdžiui, tie, kas vairuoja naktimis, tai jiems yra sukurtas gėrimas „Combuxa“ ir tada galima vairuoti 24 val. Kitas pavyzdys, kurtieji ir jiems sukurtas video gidas.
    • Atradote nišą, kur dar nėra nei vieno žaidėjo. Pavyzdžiui, pirmas darželis su vegetarišku meniu.
    • Kokybiškiausias aptarnavimas – gauna daugiau nei tikėjosi. Pavyzdžiui, prieš valgį gauna atsigerti, nors to neprašė. Arba nors daugelis automobilių servisų dirba iki 19 val., tai Jūs galite dirbti iki 22 val. Dar vienas pavyzdys, keisdami padangas, jas priedo dar nuplaunate.
    • Tomo ir Džerio atvejis. Žmonėms patinka asocijuotis su mažesniu žaidėju rinkoje. Brangesnis, bet mielesnis.

3. Tik kai turite prezentacijos esmę, tuomet galvokite apie įžangą. Turite nustebinti, sudominti:

    • Netikėtas klausimas. Tai įdomūs, kabinantys klausimai, apie kuriuos dar Jūsų klientas nebuvo susimąstęs. Pavyzdžiui, per kiek laiko sudega pinigai? Ar teko pagauti gyvą kiaulę?
    • Netikėtas faktas – trumpa istorija. Čia galima paskaičiuoti, kiek kartų kas nors vidutiniškai kam nors atsitinka.
    • Paradoksas. „Linkiu juodo gyvenimo.  Tai yra, kad valgytumėte juodus ikrus, vairuotumėte juodą Volvo, ilsėtumėtės prie Juodosios jūros“.
    • Metafora, palyginimas, sugretinimas. Palyginti savo verslą su kokiais nors daiktas ar procesais.
    • Demonstracija. Pristatyti savo produktą gyvai.

4. Apgalvokite, koks bus kitas artimiausias veiksmas? Ką darysite po prezentacijos? Jei sudominote savo klientą, tai pasiūlykite susitikti dar kartą.

5. Kontroliniai klausimai. Kai padarėte prezentaciją, dar kartą peržiūrėkite ją ir patikrinkite, ar yra  atsakyti šie klausimai:

  • Ar tikrai aišku? Patestuokite su kolegomis, draugais ar nelieka dviprasmybių, ar viską suprato.
  • Ar konkretu?
  • Ar kompaktiška? Ar prezentacija ne per ilga, ar telpate į skirtą laiką?
  • Ar pačiam patinka tai, apie ką kalbu? Ar turite aistros tam, ką darote? Parodykite, kad tikite savo sumanymu, savo produktu.
  • Ar aš pats pirkčiau iš savęs, ką pristatinėju?
  • Ar žmonės turės, ką perpasakoti kitiems iš mano pasakojimo?
  • Ar įtikinančiai kalbate?

Žaibiškos prezentacijos esmė, kad viską turite pasakyti per 200-300 žodžių, o tai yra iki 3 minučių laiko.

Vienas iš skaidrių demonstravimo pavojų yra tai, kad geriau mažiau informacijos skaidrėse, bet turėkite planelį popieriuje. Taip išvengsite to, kad galite kalbėtis tik su ekranu.

Video prezentacijų metu nėra gerai, nes atrodo, kad nebendraujate su žmogumi, o tiesiog rodote jam „kiną“.  Jei galite tai parodykite gyvai savo produktą.

Turėkite du variantus skaidrių:

    • Rodymui. Tik keletas raktinių frazių. Visą kitą žodžiu komentuokite.
    • Siuntimui.  Aiškiai parašyta ir įkelta daugiau informacijos.

 

marketingo mokymai

REGISTRUOKIS
JŪSŲ ĮMONĖS MARKETINGO AUDITAS IR KONSULTACIJA
tik 60 €
UŽSISAKYK
PROFESIONALIĄ INTERNETINĘ SVETAINĘ NUO…IKI
SU MOBILIA VERSIJA


HIBRIDIO MARKETINGO SPECIALISTO NUOMA – 1200 €/mėn.

marketingo specialistu nuoma