Kas yra holistinis marketingas ir kas jį sudaro?

Holistinis marketingas – tai marketingo programų, procesų bei veiksmų kūrimas, formavimas ir įgyvendinimas atsižvelgiant į šios dienos marketingo aktualijas, aplinkybes ir jo elementų tarpusavio ryšį. Holistinis marketingas teigia, kad marketinge svarbu viskas, todėl svarbu gebėti įžvelgti visumą. Holistinį marketingą sudaro:
• VIDINIS MARKTINGAS. Vidinis marketingas užtikrina, kad visi organizacijos nariai, ypač aukštesniosios grandies vadovai, laikosi atitinkamų marketingo principų.
• INTEGRUOTASIS MARKETINGAS, užtikrinantis, kad vertė kuriama, teikiama bei perteikiama labiausiai tinkančiomis ir suderintomis priemonėmis.
• SANTYKIŲ MARKETINGAS, užtikrinantis glaudžius, šalims naudingus santykius su vartotojais, paskirstymo kanalo nariais bei marketingo partneriais.
• SOCIALINĖS ATSAKOMYBĖS MARKETINGAS – etinio, aplinkosauginio, teisinio ir socialinio veiklos poveikio suvokimas.
Dar egzistuoja tokios sąvokos:
• INDIVIDUALUS MARKETINGAS – kuo geriau pritaikyti marketingą kiekvienam asmeniui.
• MARKETINGO AUDITAS – suprasti ir pateisinti marketingo investicijų grąžą organizacijos viduje