Kaip svetainės daro įtaką žmonėms?  

Geriausias būdas apsaugoti save nuo stiprių psichologinių priemonių yra žinoti apie jas ir kaip jos veikia.

Sužinokite, kaip paveikti žmogaus elgesį naudojant svetainę:

  • Vaizdo kontrolė.
  • Maketavimas. Protingas svetainės išplanavimas padeda vartotojui sutelkti dėmesį į tai, ką dizaineris norėjo.
  1. Skaitymo modelis – žmonės skaito iš kairės į dešinę, nuo viršaus į apačią. Žmonės puslapį skanuoja tarsi Z forma. Esminė informacija turi būti viršuje kairėje, per vidurį ir apačioje dešinėje.
  2. Erdvė. Vartotojai svetainėse susiduria su daug teksto, todėl turi būti regos pertraukėlės tam tikros vietose.
  3. Minimalizmas.  Esminis dalykas – modernus dizainas. Tai supaprastina sudėtingus procesus, tinkamai pateikia turinį ir sumažina vartotojo stresą.
  • Spalvos. Spalvos naudojamos iliustruoti svetainės turinį. Svarbiausia, kad spalvos būtų naudojamos su priežastimi ir nedarytų žalos prekės ženklo tapatybei.
  1. Mėlyna. Šia spalva žavisi tiek vyrai, tiek moterys. Ji asocijuojasi su pasitikėjimu, ramybe ir lojalumu. Dažniausiai ši spalva naudojama bankų ir socialinių tinklų svetainėse.
  2. Žalia. Ši spalva mums primena gamtą. Ji gerai išsiskiria iš mėlynų/baltų spalvų schemų ir ši spalva tinkama mygtukams.
  3. Geltona/ oranžinė spalva. Ši spalva signalizuoja skubėjimą. Labai tinka naudoti paskutinės minutės pasiūlymams. Geltona spalva atkreipia vartotojo dėmesį, tačiau šia spalva negalima piktnaudžiauti.
  4. Juoda. Ši spalva reiškia rafinuotumą, sunkumą ir vaizduoja prabangius daiktus.
  • Šriftas. Šriftas padeda nustatyti rašymo toną. Tai geriausias būdas priversti vartotoją skaityti tarp eilučių.
  • Proto kontrolė.
  1. Pasitikėjimo užsitarnavimas. Svarbiausia užsitarnauti vartotojo pasitikėjimą. Kiekvienas puslapis turi turėti savo aiškų tikslą ir būti kryptingas. Aiškus tikslas padeda išvengti painiavos, nes vartotojai tikisi greitų rezultatų. Taip pat, svarbu vartotojui suteikti saugumą ir apsaugoti jų informaciją. Bei turi būti lengvas pasiekiamumas. Kontaktinė informacija turi būti parodyta aiškiai, kad vartotojas pajaustų, kad bendrauja su realiais žmonėmis.
  2. Pripažinimo suteikimas. Vartotojai trokšta pripažinimo, tai žmogaus prigimtis. Žmogaus prigimtis gali būti išnaudojama. Tai darykite per draugiškumą, asmeniškumą ir bendravimą. Svetainės draugiškumas labai svarbus. Kreipkitės į vartotoją tiesiogiai, tai padeda užmegzti santykius. Taip pat naudodami žargonus ar šnekamąją kalbą Jūsų svetainė pasidarys artimesnė vartotojui. Nepamirškite ir asmeniškumo. Asmeninis, aiškus turinys sudomina vartotojus. Taip pat svarbus interaktyvumas. Jeigu žmonės gali pasakyti savo nuomonę, tai leidžia jiems jaustis labiau susijusiems su Jūsų svetaine ir skatina praleisti daugiau laiko joje.
  3. Emocionalus turinys. Žmonės yra emocionalūs. Jeigu ir Jūsų svetainė tokia pati, tai galite žmonės paveikti ir suteikti savo požiūrį. Pavaizdavimas – vaizdai atitinkantys turinį, jį pastiprina ir padeda pateisinti savo argumentus. Sužadinimas – emocinis turinys sukelia tam tikrus veiksmus – pasidalijimą, komentavimą ir pan. Socialiniuose tinkluose geros emocijos užkrečia labiau, nei blogos. Taip pat naudojant klientų atsiliepimus, Jūs skatinate naujus klientus pirkti.
  • Elgesio kontrolė.
  1. Nuoseklumo išlaikymas. Nuoseklumas padeda vartotojui užtikrintai valdyti svetainę ir išlaiko juos kelyje į Jūsų tikslą. Prekės ženklas, dizaino elementai ir spalvos padeda išlaikyti ir atpažinti  struktūrą. O kartais kai kurios mintys ir nenuspėjami rezultatai gali būti įvertinami, kaip įsimintinos naujienos.
  2. Teigiamas stiprinimas. Galima manipuliuoti žmonėmis, kad jie elgtųsi, kaip norite, jeigu teisingai juos skatinsite. Paskatos – naudokite pranešimus socialiniuose tinkluose, kurie skatintų vartotoją tikrinti naujienas netgi be jokio spaudimo. Naudokite atskiras spalvas, iššokančius langus ar  protingai parinktas dizaino detales. Visa tai darys Jus labiau įsimintinais. Dopaminas – smegenys siunčia vartotojams malonumo potyrį, kai jie yra socialiai priimtini. Teikiant socialinio pripažinimo galimybę, vartotojai jaučiasi apdovanoti dėl pranešimų, nuotraukų ir skirto laiko. Priklausomybė – vieni tyrimai parodė, kad pastovus Facebook vartotojas, kuris dvi dienas negavo bendravimo su svetaine jautėsi negatyviai dėl savigarbos ir gerovės.
  3. Privati informacija. Informacija yra galinga. Teikite paslaugas ir padarykite, kad jos būtų svarbios vartotojo skaitmeniniame gyvenime. Tai daro vartotojus priklausomais.

Taigi, svetainių kūrėjai puikiai išmano savo darbą ir žino vartotojų psichologiją bei kaip pritraukti jo dėmesį. Būtent tokie psichologiniai triukai ir padaro įdomesnę svetainę vartotojui.